Review: Re-Volt Classic voor iPhone, iPod Touch en iPad

Archief

Je begint oud te worden wanneer je merkt dat er steeds meer remakes in de App Store worden uitgebracht, en Re-Volt is één van deze games. In de goede oude PC tijd heb ik deze game helemaal grijs gespeeld, geen multiplayer optie of downloadable content, maar een hoop plezier. De game werd oorspronkelijk uitgebracht voor de Xbox, Dreamcast en de PC en het is nu 13 jaar later en tijd om opnieuw de game te spelen op je iPhone of iPad. Eén van de goede dingen van deze remake is dat de ontwikkelaars geen grote wijzigingen hebben doorgevoerd, in de basis is de game identiek aan de versie die je jaren geleden hebt gespeeld, al blijven de touch controls toch nog steeds het grote nadeel.

Aan veel dingen zul je merken dat de game al een tijdje meegaat, Re-Volt is namelijk een behoorlijke pittige game, er wordt met niemand rekening gehouden, het gaat puur om je vaardigheden. In mijn ogen zijn de games van tegenwoordig te makkelijk geworden, fouten worden niet afgestraft, en het is bijna onmogelijk om nog iets verkeerds te doen. Op het gebied van content is de game zeer goed gevuld, je zal een hoop modi, auto’s en banen vinden. Hoewel de game in vergelijkingen met andere iOS games vrij prijzig is, hoeft er slechts eenmaal te worden betaald voor zowel de iPhone als iPad versie, en wanneer je in bezit bent van de iPhone 5 dan kun je ook genieten van het grotere 4-inch scherm dat volledig wordt benut. Op grafisch gebied ziet de game er ook goed uit, wel moet je er rekening mee houden dat de game een classic is en er daarom niet zo goed uit ziet als games zoals Real Racing 2.

Wanneer je weleens met een radiografische bestuurbare auto’s hebt gespeeld dan weet je dat ze lastig te besturen zijn, en dat is in Re-Volt voor iOS niet anders. De auto’s zijn erg licht en daardoor ook erg gevoelig bij elke beweging moet je hopen dat je niet van de baan schiet of over de kop vliegt. Toch zal de game je van tijd tot tijd ook frustreren, vooral als je net vast komt te zitten voor de finish en je ziet je concurrenten de eerste plek van je overnemen. De ontwikkelaars van de game hebben gelukkig wel goed nagedacht over de besturing van de game, er zijn namelijk drie opties waar de speler uit kan kiezen. Zo kun je ervoor kiezen dat je autootje automatisch rijdt en dat je alleen nog hoeft te sturen, deze optie werkt vrij goed zolang je niet vast komt te zitten en je achteruit moet rijden. Het remmen en achteruit rijden kan worden gedaan door aan beide kanten van het scherm te drukken. De game probeert je te helpen wanneer je de juist kant op stuurt, al voelt dit soms vreemd aan. De andere twee opties laten je zelf gas geven en remmen. Wanneer je gewend bent om te spelen met een controller dan zullen de pijltjes of virtuele analoge sticks het best bij je passen.

Re-Volt Classic zorgt voor vele uren aan plezier, er zijn namelijk een groot aantal banen, modi en auto’s waar je uit kan kiezen. Naast het racen kun je er namelijk ook nog voor kiezen om te gaan stunten met je favoriete auto, het doel is om hier zoveel mogelijk sterren te verzamelen, iets wat makkelijk klinkt, maar met sommige auto’s extreem lastig is. Gelukkig kun je ook gewoon lekker racen tegen de klok of tegenstanders, en als je een baan beter wilt leren kun je ook zovaak oefenen als je wilt.

Ben je op zoek naar een leuke racer op je iPhone of iPad dan ben je bij Re-Volt Classic aan het juist adres, dit geldt niet alleen voor de oudere gamers onder ons, maar eigenlijk zou iedereen deze game moeten hebben gespeeld. De prijs mag dan wat hoger zijn dan andere games, maar dat ben je na 1 keer spelen al vergeten. Veel plezier!

[tab name=’Re-Volt Classic’][app id=”554998862″][/tab]
[tab name=’Screenshots’][screens url=”http://itunes.apple.com/nl/app/re-volt-classic/id554998862?mt=8″][/tab]
[end_tabset]