Apple op meer zoek naar exclusieve albums releases

Apple

1312beyonce1De CEO van het door Apple overgenomen Beat, Jimmy Iovine, heeft volgens de New York Post in de afgelopen periode verschillende ontmoetingen gehad met een aantal muziek sterren voor exclusieve album releases, vergelijkbaar met het enorm succesvolle album van Beyonce dat vorig jaar uit het niets in iTunes verscheen.

Volgens de bronnen waarmee de site sprak gebruikt Iovine zijn connecties met populaire artiesten als Gwen Stafani, Pharrell en Nicki Minaj om deals te sluiten voor exclusieve content. Daarnaast zou Beats op de achtergrond druk bezig zijn voor promotionele deals om de userbase van de streamingdienst op korte termijn te vergroten.

In januari zou ook Robert Kondrk, het hoofd van iTunes, tijdens de Grammy Week al hebben gesproken met verschillende platenlabels hebben gesproken over exclusieve album releases. Kondrk benadrukte hoe belangrijk iTunes kan zijn voor de verkoop, en vroeg aan de leidinggevenden van de platenlabels of tijdelijke exclusieve deals mogelijk zouden zijn om de aandacht meer te richten op de artiest en de muziek.

De exclusieve release van het album ‘Beyonce’ in iTunes bleek een enorm succes te zijn. In slechts drie dagen tijd werd het album meer dan 828.000 keer verkocht en daarmee is het de snelst verkopende album in de geschiedenis van iTunes.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*