Faceswappen is de nieuwste trend op sociale netwerken en dat is ook Facebook niet ontgaan, want het grootste sociale netwerk ter wereld kondigde eerder deze week aan dat het de makers van de app MSQRD (Masquerade) heeft overgenomen. MSQRD is een van de populairste Face Swap-apps van dit moment en maakt het letterlijk mogelijk om je gezicht te verwisselen met bijvoorbeeld Snoop Dogg of de kersverse Oscarwinnaar Leonardo DiCaprio.
Masquerade nu in handen van Facebook
MSQRD is het best te vergelijken met de gezichtsfilters van Snapchat. Het enige wat je hoeft te doen is de app te openen en daarna een filter te selecteren zoals een discobril, een Duitse snor of een piratenhoed, waarna deze automatisch op je eigen gezicht wordt geplaatst. Verder is het mogelijk om je gezicht in te wisselen voor het gezicht van een vriend/vriendin, een aap, de Joker van Batman, een teddybeer en ga zo maar door.
Het bedrijf achter MSQRD bracht niet naar buiten welk bedrag is er gemoeid met de overname, maar zei in een blogpost uit te kijken naar het moment waar ze hun krachten met Facebook kunnen bundelen om de technologie naar nog meer mensen te brengen. Facebook kwam met de volgende verklaring naar buiten: “Masquerade heeft een fantastisch app gebouwd, MSQRD, met een indrukwekkende technologie voor video. We zijn blij dat we Masquerade aan ons team mogen toevoegen en dat we de Facebook-video-ervaring verder kunnen verbeteren.”
De verwachting is dat we op korte termijn ook MSQRD-achtige filters mogen verwelkomen voor selfies die je schiet met de officiële Facebook-app. Verwacht dus alvast de nodige Face Swap-selfies in je toekomstige tijdlijn. Voor de huidige app blijft alles vooralsnog bij hetzelfde en gebruikers kunnen MSQRD dus ook nog gewoon blijven gebruiken.
[sc:adsense-tekst ]
Meneer V
De techniek achter faceswap is “zo oud als de weg naar rome” en hoe ze het bij faceswap hebben toegepast is puur een geintje zonder nuttige toepassingen, dus je waarom zou je hier een bedrijf voor overhemen? Toegegeven, alle grote bedrijven groeien tegenwoordig door overnames, want innoveren is te moeiluijk voor ze, maar toch.