Super Mario Run is met zijn prijs van 9,99 euro een van de duurste games in de App Store, maar in ruil voor dat bedrag hoef je geen toekomstige dlc te verwachten. Een woordvoerder van Nintendo heeft in gesprek met The Wall Street Journal gezegd dat het bedrijf geen plannen heeft om dlc aan te bieden voor Super Mario Run.
Super Mario Run
Geen uitbreidingen op komst
Nintendo bracht vorige week woensdag Super Mario Run uit voor iOS, maar veel veranderingen hoeven we in de toekomst niet te verwachten. Er zijn namelijk geen plannen om betaalde dlc of gratis content aan de eerste Mario-game voor iOS toe te voegen.
Het Japanse bedrijf heeft met Super Mario Run voor een andere tactiek gekozen dan met het gratis te spelen Pokémon Go. Dat spel kreeg onlangs nieuwe Pokémon van de tweede generatie om spelers aan te moedigen om de straat weer op te gaan en de nieuwe monstertjes te verzamelen. In Pokémon Go wordt geld gegenereerd door middel van microtransacties, terwijl Super Mario Run na de eenmalige betaling volledig speelbaar is zonder beperkingen.
Voor Nintendo is er daardoor minder noodzaak om nieuwe levels of modi aan de game toe te voegen, omdat men het geld van de consument toch al binnen is en betaalde dlc zal vermoedelijk niet goed vallen bij een app die standaard al 9,99 euro kost. Het ligt in onze ogen dan ook meer voor de hand dat het bedrijf volgend jaar komt met een opvolger.
Het eenmalige bedrag van 9,99 euro is voor een mobiele game fors te noemen en dat is vermoedelijk een van de redenen waarom Super Mario Run in de App Store momenteel slechts een beoordeling krijgt van 2,5 sterren. Een andere klacht is dat de game alleen speelbaar is met een constante internetverbinding. De game is daardoor niet op alle locaties speelbaar.
Ondanks de slechte beoordeling, voert Super Mario Run momenteel wel de hitlijsten aan in Nederland. De game is niet alleen de populairste gratis app, maar heeft ook het meest opgebracht en blijft daarmee Pokémon Go voor.