Gebruikers van de Samsung Galaxy S8 en S8+ ontdekten na de release enkele foutjes, waaronder een rode gloed van het scherm, maar het Zuid-Koreaanse bedrijf lijkt het merendeel van deze problemen inmiddels te helpen verholpen met een software-update. Er verschijnen nu echter ook berichten over geluidsproblemen, die mogelijk niet met een eenvoudige update kunnen worden opgelost.
Samsung Galaxy S8 en S8+
Wegvallend geluid
Op het Community Forum van Samsung klagen Galaxy S8-gebruikers namelijk over wegvallend geluid wanneer ze YouTube-video’s streamen, muziek afspelen of games spelen. Sommigen vermoeden dat het geluidsprobleem kan worden opgelost met een software-update, terwijl anderen van mening zijn dat het een hardwareprobleem betreft. Gebruikers hebben geconstateerd dat het geluid weer kan worden ingeschakeld door ongeveer vijf centimeter boven de luidspreker te drukken of te tikken.
Wanneer de actie opnieuw is uitgevoerd, wordt de luidspreker uitgeschakeld. Dit suggereert dat het probleem wordt veroorzaakt door de bedrading in de telefoon, maar het probleem lijkt ingewikkelder te zijn dan dat. Gebruikers die tegen dit probleem zijn aangelopen claimen dat het eveneens kan worden opgelost door de Galaxy S8 of S8+ opnieuw te starten of fabrieksinstellingen te herstellen. Voor het merendeel kwam het probleem na enkele dagen terug.
Volgens Samsung is het geluidsprobleem een probleem met de software en dat zou betekenen dat een update uitkomst moet bieden. Op dit moment moeten gebruikers wachten op een officiële verklaring van Samsung over de kwestie of hun telefoon aanmelden voor reparatie. Er is ook de mogelijkheid om een vervangend toestel aan te vragen, echter kunnen gebruikers het probleem ook ervaren op de nieuwe telefoon. Het is nog onbekend of de geluidsproblemen alleen voorkomen op de toestellen met de Snapdragon 835-soc van Qualcomm. In Nederland worden de Galaxy S8 en S8+ geleverd met Samsungs eigen Exynos 8895-soc.
Heb je ook last van dit probleem? Laat het ons weten in de reacties.
Winkel | Levertijd | Galaxy S8 | Galaxy S8+ |
---|---|---|---|
Media Markt | Op voorraad | €637 | €799 |
Bol.com | Op voorraad | €637 | €799 |
Wehkamp | Op voorraad | €637 | €799 |
Coolblue | Op voorraad | €637 | €799 |
Mobiel.nl | Op voorraad | €637 | €799 |
Samsung | Op voorraad | €699 | €799 |
Belsimpel.nl | Op voorraad | €719 | €799 |
Tijdelijk met gratis 64GB microSD-kaart en draadloze oplader
Winkel | Levering | Prijs | Abonnement | Meer informatie |
Belsimpel.nl | Direct | Vanaf €41,- per maand (Tele2) | 100 Bel/SMS + 5GB | Bekijken |
Mobiel.nl | Direct | Vanaf €42,- per maand (Tele2) | 100 Bel/SMS + 5GB | Bekijken |
Tele2 | Direct | Vanaf €44,- per maand | 100 Bel/SMS + 10GB | Bekijken |
T-Mobile | Direct | Vanaf €49,50 per maand | Onbeperkt + 5GB | Bekijken |
GSMWijzer.nl | Direct | Vanaf €50,- per maand (KPN) | Onbeperkt + 5GB | Bekijken |
Vodafone | Direct | Vanaf €53,50 per maand | Onbeperkt + 5GB | Bekijken |
KPN | Direct | Vanaf €54,50 per maand | Onbeperkt + 5GB | Bekijken |
Sym
Ook hier problemen met s8+ en geluid. Kan de inkomende oproep alleen nog maar heel in de verte maar niet verstaanbaar horen, met headset hoor ik ze overigens prima. Ik zal het toestel aanbieden voor reparatie bij Samsung.
Aart
Ik hoor bij het zelf bellen met mijn S8 regelmatig geen oproepsignaal en kan de andere zijde soms niet horen of alleen met veel gekraak(lijkt op de problemen die hierboven gemeld worden). Oproepsignaal voor inkomende oproepen is wel OK.
Yvonne
Heb sinds de laatste update van Samsung S8 af en toe met bellen een krakende lijn. Is hier een oplossing voor
Peter
Wekker gezet op Samsung Galaxy S8, gaat hij plotseling niet af en geeft hij aan dat ik mijn wekker niet heb gezet. Terwijl ik 1000% zeker weet dat ik hem wel gezet heb!
Rick
Ik heb al bijna een jaar last met Spotify. Als ik aan het luisteren ben hapert de muziek, spoelt hij automatisch door of word t geluid harder zonder dat ik de volume knop aanraak. Hoop dat dit snel opgelost word.
Pee
Goedemiddag,
Ik heb ook problemen met de Samsung S8. De eerste week deed hij het prima, maar nu hoor ik de persoon aan de andere kant van de lijn niet. Heb al bij instellingen gekeken, maar het geluid staat op zn hardst.
Kan ik hier ergens mee naar toe?
suzi
Ik heb hier inderdaad ook last van ondervonden. ik heb Samsung Galaxy note 8 en geluid is compleet uitgevallen is dus ik hoor hele niets.
Renée
Sinds gister een nieuwe S8+.
Belde er net voor het eerst mee, verstond niks van wat van de ander aan de andere lijn zei.
Mijn volume stond op maximaal.
Iemand tips???
Ineke vos
Ik hen een S8+ en mensen aan de andere kant van de lijn zeggen dat ze mij af en toe niet meer kunnen horen. Het meldingsgeluid van berichten werkt soms ook niet.
Niels Zomer
Heb je geen stof in de microfoon-opening zitten?
theresa
MIjn volume is goed bij you tube. Maar heel laag bij bellen en ook als ik gebeld wordt kan ik dit niet verstaan terwijl het geluid op het hardst staat. Ik kan de ander bijna niet verstaan en dacht al dat ik doof begon te worden, maar het geluid bij andere muziek en youtube is juist heel hard.
Ook de wekker is veel te zacht. Ik kan geen goed geluid vinden waar ik wakker van wordt.
Ik word zo gedwongen om toch met een gewone telefoon te bellen. Wat is dat nou? Dit moet snel opgelost worden!
Zo krijg ik echt spijt van deze dure smartfone!
Benjamin
Bij mij is dit probleem ook aanwezig. Ik mag van een merk als Samsung verwachten dat dit spoedig opgelost zal worden. Lees her en der op internet dat met de s7 deze problemen ook al hebben gespeeld.
diana
Ook ik heb problemen met het geluid. Als ik gebeld wordt en ik zet hem op speaker dan hoort de andere kant alleen gepiep en gekraak terwijl ik de andere kant wel gewoon hoor. Omdat ik 2 dagen over de 14 dagen omruilgarantie kan ik geen ander toestel krijgen en dien ik het toestel ter reparatie aan te bieden bij Samsung. Daar werd me ook nog doodleuk verteld dat als het niet onder de garantie valt ik het zelf moet betalen. SAMSUNG!!!!!! WAAR ZIJN JULLIE NOU HELEMAAL MEE BEZIG!!
Harold
Hier ook last van ben erachter gekomen als je trillen bij overgaan uitzet dan werkt je media geluid weer.
frank
Geen problemen hier.
Lars
Ik heb hier inderdaad ook last van ondervonden. Vooral in bepaalde (liggende) houdingen lijkt het volume soms in een aantal milliseconden naar 0 te worden gezet. Het toestel draaien of kantelen brengt het geluid dan wel weer terug, maar desalniettemin erg vervelend.