Kortere laadtijden op Nintendo Switch dankzij boostmodus

Gaming

De Nintendo Switch-systeemupdate 8.00 blijkt een verborgen functie te bevatten die de laadtijen van games moet verkorten. Nintendo bracht de update op 15 april uit met een aantal nieuwe functies, zoals het transfereren van savegames en het inzoomen op games. Dataminers vonden echter ook een functie die niet was opgenomen in de officiële lijst met veranderingen.

Nintendo blijkt namelijk een boostmodus aan de software te hebben toegevoegd, waarmee de cpu in bepaalde situaties op 1,75GHz kan worden geklokt. Dit is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de reguliere kloksnelheid van 1GHz. De boostmodus lijkt vooral een effect te hebben op de laadtijden van games.

GBATemp-gebruiker Brawl345 vergeleek de prestaties tussen de oud en nieuwe firmware in The Legend of Zelda: Breath of the Wild-versie 1.6.0. Het laden van savegames werd gereduceerd van 31 naar 21 seconden, snelreizen duurt slechts 11 seconden in plaats van 19 en shrines werden in 7 seconden geladen terwijl dit proces voor de update 10 seconden in beslag nam. Games moeten worden geüpdatet om gebruik te maken van de boostmodus.

Er gaan daarnaast geruchten dat Nintendo van plan is om een in juni een goedkopere Nintendo Switch op de markt te brengen, gevolgd door een krachtigere versie in 2020. Nintendo maakte na de presentatie van de kwartaalcijfers echter bekend dat er op de E3 in juni in ieder geval geen nieuwe versie van de Switch zal worden gepresenteerd.

→ Lees ook: Nog niet in het bezit van een Nintendo Switch? De console is momenteel in de aanbieding bij Amazon Frankrijk voor €269,99. Betalen kan alleen met creditcard.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*