PlayStation 4 ondersteunt NVIDIA PhysX en APEX

NVIDIA

nvidia-logoNVIDIA heeft vandaag aangekondigd dat de PlayStation 4 ondersteuning zal bieden voor PhysX en APEX. Deze twee technieken maken deel uit van de software development kit (SDK) van NVIDIA en stellen game ontwikkelaars in staat om nieuwe PlayStation 4 games te ontwikkelen met prachtige graphics.

Volgens Mike Skolones, product manager voor PhysX, zijn geweldig physics essentieel voor het leveren van een betere game ervaring en is het daarom belangrijk dat deze technologie ondersteunt wordt door zoveel mogelijk systemen. Doordat de PlayStation 4 zowel PhysX als APEX ondersteunt kunnen consumenten uit kijken naar nog betere games. De technologie zorgt er namelijk voor dat games er realistischer uit zien dankzij mooiere bewegingen en levendige omgevingen.

PhysX is specifiek ontworpen voor hardware die in hedendaags processors en grafische chips is te vinden, en de technologie maakt complexere en gedetailleerde werelden mogelijk in games, waaronder realistischere explosies, kleding die natuurlijk reageert op wind en bewegingen, en natuurlijkere bewegingen van personages.

De twee technieken zijn al geïntegreerd in een aantal games. NVIDIA zegt dat de PhysX technologie al wordt gebruikt door meer dan 10.000 ontwikkelaars en 150 games. Enkele games die gebruik maken van de NVIDIA technologie zijn Borderlands 2, Batman Arkham, Mirror’s Edge en Metro 2033.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*