Op de vraag of het voor Apple belangrijk is om een bepaald marktaandeel vast te houden op de smartphone markt antwoorde Cook het volgende:
Het meest belangrijke voor Apple is het maken van de beste producten in de wereld. Wij kijken niet alleen naar de inkomsten die we genereren. Wij kunnen ieder moment van de dag het Apple logo op andere apparaten plaatsen en nog veel meer verkopen. Maar wij willen alleen de beste producten maken. In de afgelopen jaren hebben we een aanzienlijk marktaandeel weten te bemachtigen en hebben we een geweldige reputatie dankzij de iPod en een aantal andere producten. Wij zijn nog steeds gefocust op het maken van geweldige producten die het leven van de consument kan verbeteren.
Apple bevestigde ook dat men een aantal nieuwe producten klaar heeft staan en Cook deelde zijn optimisme tijdens de conferentie:
Wij werken momenteel aan een aantal indrukwekkende dingen. De pijplijp is tot de nok toe gevuld. We hebben vertrouwen in de producten die eraan zitten te komen.
Daarnaast werd er ook nog even dieper ingegaan op de opmerking van Cook dat de televisie markt met intense interesse werd gevolgd door Apple:
Het is zeker een markt die we met grote interesse volgen en dit blijft zo. Ik geloof erin dat we nog een hoop kunnen betekenen voor deze markt en we zullen door blijven gaan met de ontwikkeling van de Apple TV en kijken waar het eindigt. Meer wil ik er niet over zeggen.
Het werd ook duidelijk dat de Apple TV in het afgelopen kwartaal maar liefst 2 miljoen over de toonbank is gegaan, een stijging van 60% in vergelijking met het jaar daarvoor.
Volgens Cook ziet de toekomst er rooskleurig uit voor Apple. Wanneer een klant één Apple product koopt, zullen er in veel gevallen meer volgen:
Wanneer iemand een iPad Mini koop en het is zijn of haar eerste Apple product, dan zien we een veel gevallen dat mensen later een ander Apple product erbij aanschaffen. Het is een “halo” effect dat we eerder al zagen bij de verkoop van de iPod, Mac en nu ook bij de iPad. Ik zie het dan ook als een grote mogelijkheid om verder door te groeien.