Apple Store vele malen populairder dan Microsoft Store tijdens Black Friday

Vandaag verscheen er op het web een interessant onderzoek dat werd uitgevoerd door de welbekende Piper Jaffray analist Gene Munster, je kent hem waarschijnlijk nog wel van de veel loze berichten over een Apple televisie die er dit jaar had moeten zijn. Afgelopen vrijdag tijdens ‘Black Friday’ heeft Munster namelijk met een aantal collega’s het verschil in populariteit tussen de Apple Store en de Microsoft winkel proberen te meten. Dit gebeurde in de ‘Mall of America’ waar de twee winkels rechtstreeks tegenover elkaar staan. Het onderzoek leerde ons in ieder geval dat het met de populariteit van de Apple producten nog wel goed zit.

Wanneer je deze cijfers ziet langskomen als Microsoft zijnde dan zullen de vooruitzichten van de Surface tablet je niet erg positief stemmen. Het is echter wel belangrijk om niet te vergeten dat dit onderzoek is uitgevoerd door Gene Munster, iemand er wel vaker naast zit. De analist heeft namelijk slechts bij één winkel in één winkelcentrum gekeken, waardoor het goed mogelijk is dat de situatie op andere plaatsen anders was. Daarnaast hebben de collega’s van Munster 8 uur lang de verkopen en het aantal klanten van de Apple Store in de gaten gehouden, terwijl men slechts twee uur lang de winkel van Microsoft in de gaten heeft gehouden.

Toch komen de bevinden niet als een volledig verassing, de iPad is al een gearriveerd product dat volwassen is geworden, terwijl de Surface tablet met Windows 8 een stuk minder positief is ontvangen door de media. Het is daarom best goed mogelijk dat er in Amerika ook in andere delen van het land vergelijkbare situaties hebben plaatsgevonden.

Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.