De Apple genius reclames werden door het Amerikaanse publiek niet al te best onthaald, in de reclame was te zien hoe mannen van 40 jaar en ouder niet in staat bleken om met de eenvoudige Apple software om te kunnen werken. Kort nadat de negatieve stroom aan publiciteit begon los te komen besloot Apple de reclames snel van de buis te halen.
Volgens Apple had dit niks te doen met de negatieve reacties, maar was het altijd de bedoeling dat de reclames alleen tijdens de olympische spelen op televisie zouden verschijnen. Het blijkt niks meer dan een slap excuus te zijn, hoewel de reclames nog een tijdje op het YouTube kanaal van Apple te zien waren, blijken ze nu ook op het YouTube kanaal te zijn verwijderd. Niet alleen zijn de reclames verwijderd van de YouTube pagina, maar ook zijn ze niet langer zichtbaar op de speciale marketing pagina van Apple.
Hoewel Apple zal zeggen dat dit wel vaker gebeurd is het een teken dat de promotie campagne niet zo geslaagd is verlopen als oorspronkelijk werd verwacht. Het is niet onwaarschijnlijk dat de reclames kort voor de lancering van de iPhone 5 en iPad Mini zijn verwijderd, zodat de nare smaak van de reclames in ieder geval bij de consument is weggespoeld.