Eerder vandaag berichten we al over de problemen met corrupte apps in de iOS en Mac App Store, zojuist heeft Apple inderdaad dat bevestigd dat er inderdaad problemen zijn met beide stores en dat het op dit moment hard aan een oplossing werkt. Volgens verschillende ontwikkelaars speelden deze problemen al zo’n drie dagen, en komt Apple nu pas met een verklaring.
Je kan hier meer lezen over het probleem dat de apps laat crashen, maar in het kort is er een probleem dat er op dit moment voor zorgt dat corrupte apps en app updates worden uitgebracht, de problemen lijken vooral te liggen bij Apple’s FairPlay DRM.
Volgens verschillende ontwikkelaars heeft Apple nu dan toch eindelijk besloten om te reageren op de kwestie, en heeft een korte verklaring uitgebracht op het forum van de ontwikkelaars, een forum dat niet door de normale gebruiker kan worden bezocht.
“We are aware of the issue related to apps crashing after update. We are currently working on resolving the issue. Stay tuned for updates.”
Verder heeft Apple ook ontwikkelaars gecontacteerd via de e-mail, opnieuw met een vrij korte en algemene verklaring:
“If a customer reports receiving an error when downloading your app from the App Store, he or she can receive direct help from the iTunes Store Customer Support team:
If the iTunes Store Customer Support team determines that the issue lies with your app and not with the App Store or the customer’s account, Apple will contact you to resolve this issue.
Please let us know if you need additional assistance regarding your app.”
In deze e-mail stond ook een telefoonnummer om contact op te nemen met één van de support-medewerkers, volgens een ontwikkelaar is Apple op de hoogte van het probleem en is er op dit moment een team aan het werk om de problemen op te lossen. Dit team zal zeer binnenkort ook via de e-mail ontwikkelaars verder informeren.
Laten we hopen dat het niet zal gaan resulteren in veel negatieve reviews, gezien het feit dat ontwikkelaars simpelweg niks aan dit probleem kunnen doen.