Hoewel wij de kaarten applicatie van Apple zeker niet slecht vinden, is het ook duidelijk dat er genoeg problemen zijn met Apple Maps. De dienst werd zo’n twee weken geleden officieel introduceert tijdens de release van Apple’s nieuwste mobiele besturingssysteem iOS 6. Fouten die je zal vinden zijn gesmolten bruggen, gesloten restaurant, en boerderijen die vermeldt staan als luchthavens, het was zelfs zo erg dat Apple CEO Tim Cook in een openbare brief zijn excuses moest maken. Het bedrijf gaf eerder al te kennen dat het er alles aan zal doen om de dienst zo snel mogelijk te verbeteren, en ze hebben wel een hele speciale manier hiervoor gevonden. Apple Store werknemers zouden zijn gevraagd om de problemen aan te pakken.
Volgens een artikel van de Apple geruchten site MacRumors, zullen meerdere Apple Stores deel uit maken van een programma waar 40 uur per week zal worden besteed aan het verbeteren van de kaarten. Teams van blauwe Apple shirts zullen binnenkort door de straten zwerven, om de nauwkeurigheid van de kaarten te controleren, en om te kijken of uw lokale Burger King in het echt niet een planten kwekerij is. De werknemers zullen verslag moeten uitbrengen aan een expert die aan elke winkel is toegewezen, deze zal dan later de fouten wijzigen in de interne database van Apple Maps.
De zogeheten crowdsourcing is een goede manier voor Apple om de kwaliteit van hun kaarten zo snel mogelijk te verbeteren, helaas is er niet in elke stad een Apple Store te vinden, en zal dit ook betekenen dat alleen de stedelijke gebieden op de kaart worden verbeterd. Het is in ieder geval duidelijk dat Apple nog heel veel werk voor de boeg heeft voordat men kan zeggen dat Apple Maps de mooiste en de krachtigste kaarten dienst is.