iOS 5.1 Simulator past apps automatisch aan op resolutie van 1136 x 640 pixels

Gisteravond was het 9to5Mac dat wist te melden dat iOS 6 ook met andere resoluties kan omgaan dan de resoluties van de huidige toestellen, de website paste naar eigen zeggen een aantal configuratie bestanden aan van de iPhone Simulator en was daardoor instaat de resolutie te gebruiken van wat mogelijk de nieuwe iPhone zou kunnen zijn. De vraag is alleen of dit ook echt wel een indicatie is dat Apple aan een iPhone werkt met een andere resolutie.

Wij hebben namelijk net zoals 9to5Mac de configuratie bestanden van de iPhone Simulator aangepast om eens te kijken hoe bijvoorbeeld het instellingsmenu wordt weergegeven, je zou namelijk verwachten dat als iOS 6 met verschillende resoluties om kan gaan het instellingsmenu in ieder geval al zou moeten werken, vooral gezien het feit dat er geen grafische elementen hoeven worden te veranderd, ze kunnen simpelweg een extra optie toevoegen aan het menu.

Maar naar het aanpassen van de iOS 6.0 iPhone Simulator bleek vreemd genoeg dat alleen het home-screen juist werd weergegeven, bij alle andere applicaties verdwijnt direct de home-button en wordt iOS in het midden van de simulator weergegeven. Wanneer we de iOS 5.1 iPhone Simulator proberen blijkt in eens wel dat de standaard applicaties wel automatisch worden aangepast aan de resolutie van de telefoon. Het is daarom niet met zekerheid te zeggen of de bevindingen van 9to5Mac een indicatie zijn dat Apple met een scherm van een langere iPhone bezig is.

iPhone Simulator iOS 5.1 (links)  vs iOS 6.0 (rechts)




Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.