iOS apparaten domineren mobiele advertentie markt

Archief

Apple’s aandeel op de mobiele markt blijft groeien volgens inMobi. Het bedrijf onderzoekt hoe de advertenties, zo’n 100 miljoen per maand, worden geïmplementeerd op mobiele apparaten.

De cijfers zijn indrukwekkend. Apple’s aandeel op de mobiele advertentie markt steeg van 23,2% in oktober 2011 naar 35% in januari van dit jaar. Google deed het iets minder en zag haar aandeel zakken met 3,2% in dezelfde periode van 35,9% in oktober 2011 naar 32,7% in januari 2012.

Het bedrijf achter de BlackBerry, Research In Motion blijft het lastig houden op de mobiele markt, en lijkt de boot missen met de laatste generatie smartphones. Het aandeel daalde van 20,5% in oktober 2011 naar 11.6 in januari 2012, een daling van maar liefst 8,9% in slechts een aantal maanden tijd.

Apple kan het eigenlijk niet beter doen, de totale top drie van toestellen zijn allemaal iDevices; de iPhone 4S, eerste generatie iPad en de iPod Touch zijn de apparaten die de meeste reclame weergeven.

InMobi’s Anne Frisbie zegt in een interview dat de groei van iOS vooral te wijden is aan het enorme succes van de iPhone 4S en de iPad in het afgelopen jaar.

De advertenties geven natuurlijk niet het totale marktaandeel weer, al is het wel een goede indicatie en laat het zien dat Apple en Android het op dit moment met elkaar zullen moeten gaan uitvechten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*