Ondanks dat YouTube natuurlijk een belangrijke plek heeft verloren in het iOS ecosysteem, is het een groot voordeel dat ze nu hun eigen software kunnen maken voor het platform, dit zal betekenen dat de dienst eindelijk advertenties kan tonen in de iPhone applicatie. De oude YouTube applicatie is volledig door Apple ontwikkeld en het was daardoor niet mogelijk om advertenties te implementeren.
Toch zal YouTube ook met een probleem kampen, want hoe moet de dienst iOS gebruikers overtuigen om de applicatie te downloaden uit de App Store. Volgens Google zal dit worden gedaan door een online en mobiele marketing campagne. Het zal zonder twijfel een uitdaging worden voor YouTube om hetzelfde aantal kijkers te trekken op de iPhone zonder dat de app standaard is geïnstalleerd in iOS.
In de nieuwe iPhone en iPod Touch applicatie zullen gebruikers meer video’s kunnen vinden dan ooit. Doordat het nu mogelijk is om advertenties te tonen tijdens het kijken van video’s worden er ook clips getoond van artiesten die eerder niet zichtbaar waren. Deze video’s werden normaal gesproken niet geblokkeerd voor op de iPhone.
De aplicatie is momenteel nog niet bechikbaar voor de iPad, maar volgens de New York Times wordt daar momenteel nog steeds aan gewerkt.
Dit zijn de nieuwe mogelijkheden van de YouTube applicatie voor de iPhone en iPod Touch:
[tab name=”YouTube voor iPhone en iPod Touch”][app id=”544007664″][/tab]
[tab name=”Screenshots”][screens url=”http://itunes.apple.com/nl/app/id544007664?mt=8″][/tab]
[end_tabset]