Ontwikkelaars kunnen nu reageren op reviews in de Google Play Store

Archief

google-play-logo-1Google heeft sinds de start van Android enkele jaren geleden langzaam maar zeker de Play Store verbeterd, en vandaag is er een functie toegevoegd waar vele ontwikkelaars al jaren op wachten. De mogelijkheid om te reageren op reviews van gebruikers is al vanaf juni vorig jaar beschikbaar gesteld aan een select aantal ontwikkelaars, maar vandaag is de functie ook beschikbaar voor alle overige ontwikkelaars.

Ontwikkelaars hebben nu de mogelijkheid om te reageren op alle reacties en reviews die zijn achtergelaten door gebruikers in de Play Store. Eerder hadden alleen top ontwikkelaars deze mogelijkheid, maar de functie is niet langer in betá waardoor alle ontwikkelaars direct met hun gebruikers kunnen communiceren.

Er hangen echter zowel voordelen als nadelen aan de nieuwe situatie. Voor ontwikkelaars zal het namelijk aan de ene kant een voordeel zijn om op reviews en reacties te reageren, waardoor sommige 1-ster reviews kunnen worden aangepast. Aan de andere kant is er een grote kans dat gebruikers de functie gaan misbruiken om snel een reactie te krijgen van het team dat verantwoordelijk is voor de app. Google hoopt dit probleem op te lossen door reviews te koppelen aan een Google+ account.

Op het moment dat een gebruiker gefrustreerd is omdat hij of zij bijvoorbeeld een functie niet kan vinden en een negatieve review achterlaat, kunnen ontwikkelaars nu reageren op het probleem en de gebruiker van gedachte te laten te veranderen. Ben je een ontwikkelaar dan zal de functie spoedig beschikbaar moeten zijn. Daarnaast maakt de Play Store ook gebruik van het Android 4.0 Roboto lettertype.