Review: Tech 21 D3O Impact Band Case voor iPhone 5

Archief

Mijn zoektocht naar de perfecte iPhone case is er waarschijnlijk één die nooit gaat stoppen. Het aanbod is eindeloos, maar dezelfde keuze komt steeds terug: kies ik voor het design of moet mijn iPhone zo goed mogelijk beschermd worden? Grotere cases beschermen je telefoon vaak beter, het enige nadeel hieraan is dat ze vaak weinig over laten van prachtige ontwerp van de iPhone 5. Een case die beide markten zou moeten bedienen is de Tech 21 D3O Impact Band Case, een hele mond vol, maar wat betekent het nou?

D3O?
De cases van Tech21 richten zich voornamelijk op duurzaamheid, toch vertrouwt men niet op rubber of hard plastic om je iPhone te beschermen tegen een val. Tech21 maakt namelijk gebruik van een materiaal genaamd D3O. In de natuurlijke vorm is het een soort spul dat eruit ziet als het komt uit een kinderspelshow, je weet wel die shows waar je volledig onder het slijm komt te zitten als je een verkeerd antwoord geeft. Gelukkig komt de case natuurlijk niet in deze vorm, maar zorgt de combinatie er wel voor dat de Impact Band erg zacht en aangenaam in je handen aanvoelt.

Je zal misschien afvragen hoe de case je telefoon dan kan beschermen? Dankzij het gebruik van D3O kan de case zich transformeren wanneer je er bijvoorbeeld stevig inknijpt of wanneer je het tegen de grond gooit of laat vallen, het materiaal van de Impact Band wordt dan opeens keihard. Dit is een eigen van D30, het is zacht wanneer je het gebruikt, en het absorbeert de energie wanneer je je toestel per ongeluk laat vallen. Meer over deze technologie kun je zien in de video hieronder.

Ontwerp
Het ontwerp van de Impact Band is simpel en effectief, de case is deel gemaakt uit het schok absorberende D3O materiaal en het past perfect om de iPhone 5 heen. Er wordt ook nog een achterkant meegeleverd, maar gezien het feit dat de bumper de gehele behuizing beschermt hebben we hier geen gebruik van gemaakt, wel kan het worden gezien als een leuk extraatje.

Toen ik de Impact Band om mijn iPhone 5 plaatste was het wel even schrikken, want het maakt niet uit welke case je pakt, je telefoon wordt er simpelweg niet mooier op. Toch is het ontwerp van de Impact Band zeker niet lelijk te noemen, maar wel maakt het je toestel een behoorlijke stukje breder en dikker, een probleem waar de meest duurzame cases allemaal last van hebben, en iets wat waar je waarschijnlijk niet onderuit komt als je je iPhone 5 op de beste manier wilt beschermen.

Het is lastig om uit te leggen hoe de Impact Band in je handen zal aanvoelen, maar het heeft veel weg van een siliconen case. De case lijkt ook erg stevig te zijn, tot op heden heb ik nog niet gezien dat de vorm is veranderd, al moet ik er wel bij vermelden dat ik de case slechts een paar dagen in bezit heb. Toch heb ik er vertrouwen in dat het dankzij de D3O technologie wel goed zit met de duurzaamheid van de case. De randen aan de bovenkant, onderkant en aan beide zijdes zijn zo dik dat het toestel niet zal beschadigen of krassen wanneer je je iPhone bijvoorbeeld op een tafel legt. Toch wil ik als tip meegeven om nog steeds zuinig te zijn op je iPhone, hoewel de Impact Band zeker een goede bescherming biedt, kan er altijd nog iets misgaan. Verder past de case van Tech21 perfect om de iPhone 5 heen. Je moet het toestel er aan de bovenkant indoen, omdat er aan de onderkant van het toestel nog een klein beetje speling is overgelaten.

Op het gebied van toegankelijkheid hebben we weinig reden tot klagen met de Impact Band. De volume en power knoppen zijn nog steeds makkelijk te gebruiken, en de gehele onderkant is vrijgelaten zodat je zonder problemen je oordopjes en Lightning-connector kan verbinden.

Conclusie
De Impact Case D3O van Tech21 is zonder twijfel één van de beste cases in deze prijsklasse, ben je op zoek naar een combinatie van duurzaamheid en ontwerp dan raden we je aan om voor de Tech21 D3O Impact Band te gaan.

Pluspunten: Dankzij het D3O materiaal is de case ongelooflijk sterk zonder dat het toestel er lomp uit ziet. De case geeft een stukje meer grip en zekerheid, ook is het ontwerp in vergelijking met andere cases mooi te noemen.

Minpunten: Je telefoon wordt een stukje breder en dikker, maar dit is een kenmerk van de meeste cases die je iPhone proberen te beschermen.

Deze review werd mede-mogelijk gemaakt door MobielBereikbaar.nl