Het bedrijf verwacht in het volgende kwartaal break-even resultaten te kunnen presteren. BlackBerry gaat in het eerste fiscale kwartaal van 2014 meer geld spenderen aan marketing voor de wereldwijde lancering van BlackBerry 10. De verwachting is dat de marketing kosten met 50% zullen stijgen, maar het bedrijf verwacht nog steeds break-even te draaien in het eerste kwartaal dankzij een lagere kostenbasis, een efficiëntere toeleveringsketen en verbeterde marges op de hardware.
Het merendeel van de analisten hadden overigens verwacht dat BlackBerry een verlies zal rapporteren van $0,29 per aandeel op $2,85 miljard aan inkomsten. De inkomsten daalden in het afgelopen fiscale jaren overigens opnieuw. In het fiscale jaar 2013 genereerde het bedrijf nog $11,1 miljard aan inkomsten, een daling van 40% in vergelijking met de omzet van $18,4 miljard in fiscaal 2012.
BlackBerry zegt dat het in totaal zes miljoen smartphones heeft verkocht in de afgelopen drie maanden, waaronder 1 miljoen BlackBerry 10 toestellen. In totaal zouden er momenteel nog zo’n 76 miljoen mensen zijn die gebruik maken van BlackBerry, een daling van drie miljoen in vergelijking met het derde kwartaal van fiscaal 2013.
Naast de presentatie van de financiële cijfers kondigde BlackBerry ook aan dat medeoprichter Mika Lazaridis het bedrijf op 1 mei 2013 zal gaan verlaten.