Enige tijd geleden gingen er al geruchten dat Google zou werken aan een vergelijkbaar project, en het bedrijf bevestigde nu enkele details. Een woordvoerder van Google zei het volgende over het project: “We zijn altijd functies aan het verbeteren voor onze gebruikers. Het gaat om een experimentele test en we zijn om dit moment feedback aan het verzamelen, we zijn dus niet klaar om onze volledige plannen naar buiten te brengen.”
[sc:adsense-tekst ]Bronnen waarmee TechCrunch sprak zeggen dat de dienst al in november live is gegaan, en dat Google zich vooralsnog alleen richt op het bieden van informatie over de beschikbare producten, maar het bedrijf ook plannen heeft om het idee uit te breiden naar meer plekken, zowel virtueel als fysiek.
“Ze zijn ook van plan om de virtuele helpdesk te lancering in winkels om de winkelervaring te verbeteren,”, aldus een anonieme bron, die het project omschreef als de virtuele Genius Bar van Google. Het is nog niet duidelijk hoe Google het concept van een virtuele helpdesk wil implementeren in een retail locatie.
Momenteel is de virtuele klantenservice alleen nog beschikbaar in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk, echter gaat het hier nog om een kleine test op bepaalde uren van de dag, waarschijnlijk krijgen het merendeel van de gebruikers de optie dan ook nog niet te zien. In deze landen kan er een telefoongesprek of videogesprek worden gestart door op het vraagteken te drukken op de pagina waar alle producten zijn te zien.
Of Google plannen heeft om de dienst op een later moment in meer landen uit te rollen blijft vooralsnog nog onduidelijk.
[sc:adsense-tekst ]