Het is bijna een jaar geleden sinds Facebook de $2 miljard kostende overname van Oculus afrondde, het bedrijf achter de populaire virtual-reality headset. Waarom Facebook zoveel interesse had in Oculus was tot op heden nog altijd onduidelijk, maar het blijkt nu dat het sociale netwerk virtual-reality wil gebruiken in combinatie met content die door gebruikers is gemaakt, inclusief beroemdheden.
Tijdens de Code/Media conferentie sprak Facebook Chief Product Officer Chris Cox over de ambities die het bedrijf heeft met virtual-reality. In gesprek met Re/code’s Peter Kafka zei Cox het volgende: “Virtual-reality is behoorlijk cool. We werken momenteel aan apps voor VR.”.
“Heb je de film demo’s bekeken voor virtual-reality? Je beseft dat je er echt in zit, dat je kijkt naar de toekomst, en dat het geweldig gaat zijn. Wanneer je Facebook gebruikt dan deel je slechts een klein deel van de ervaring zoals een foto, video of een gedachte. Terwijl je met VR een echte ervaring kan delen.”
[sc:adsense-tekst ]Kaka: “Mensen kunnen dus in de toekomst hun eigen virtual-reality content creëren?”
Cox: “Zeker. Jij kan het, en Beyonce zal het ook doen.
Helaas gaf Cox verder weinig details vrij over hoe Facebook gebruikers VR content kunnen creëren. Momenteel is het maken van virtual-reality content geen eenvoudige opgave. Ten eerste vereist het meerdere camera’s en kom je zonder productieteam nog steeds niet erg ver.
De Facebook topman zei ook niet wanneer dit een realiteit moet worden, hoewel hij toegaf dat het nog wel enige tijd kan duren. “Er is nog een lange weg te gaan voordat iedereen deze headsets gebruikt.”
[sc:adsense-tekst ]