Logitech belooft, maar levert niet (Harmony Touch/G510S)

Financieel

Tijdens Black Friday was het feest voor iedereen die op zoek was naar een leuk cadeautje voor zichzelf of een ander. In Nederland deden dit jaar meer winkels mee dan ooit tevoren, allemaal met hun eigen scherpe aanbiedingen en andere leuke acties. Logitech was een van de webwinkels die een aantal producten scherp afprijsde, waaronder de Logitech Harmony Touch afstandsbediening voor €39,99 en het Logitech G510S toetsenbord voor €29,99.

Beide producten zijn in de Tweakers Pricewatch voor iets minder dan 100 euro te verkrijgen en oorspronkelijk werd dan ook gedacht dat het een prijsfout betrof. Normaal gesproken zou ik hier ook geen aandacht aan besteden, want een foutje kan natuurlijk altijd gebeuren, echter besloot ik voor de zekerheid toch contact te leggen met Logitech. Tijdens het telefoongesprek heb ik mijn verhaal gedaan en de support medewerker aan de lijn maakte mij destijds duidelijk dat het zeker niet ging om een prijsfout en dat de door mijn bestelde Harmony Touch gewoon zal worden uitgeleverd.

Vandaag ontving ik echter een opvallend e-mailtje in mijn inbox, waarin is te lezen dat de bestelling op mijn verzoek is geannuleerd. Dat is opmerkelijk aangezien ik na mijn telefoontje geen contact meer heb gelegd met Logitech. Dat blijkt ook te kloppen, want Logitech heeft ook nog een mailtje verzonden waarin ze hun welgemeende excuses aanbieden voor de problemen met mijn bestelling. Vermoedelijk komen dit soort problemen geregeld voor bij Logitech, want het mailtje werd door Gmail gemarkeerd als spam. Uit coulance werd mij nog een coupon voor 30 procent korting aangeboden, maar gezien de huidige prijzen en de trage levertijd doe je er verstandig aan om een Logitech product ergens anders te halen.

Dat ze bij Logitech behoorlijk langs elkaar heenwerken blijkt wel uit de vele berichten die inmiddels zijn gepubliceerd door ontevreden klanten. Eerst zou er vertraging zijn opgetreden door het hoge aantal orders, daarna zouden bestellingen twee keer zijn geplaatst door een systeemfout en werd dat al reden opgegeven voor de annulering en het laatste nieuws lijkt toch dat alle openstaande orders worden/zijn geannuleerd.

De wijze waarop Logitech de situatie heeft aangepakt is bedroevend te noemen, want blijkbaar heeft het ze een week gekost om te beseffen dat er een fout is gemaakt, ondanks het feit dat de website over een feature zou beschikken die een prijsfout automatisch zou kunnen herkennen. Verder lezen we dat verschillende klanten het toetsenbord wel hebben ontvangen en op Marktplaats worden ze inmiddels ook al te koop aangeboden.

Logitech, bedankt voor de goed verlopen Black Friday en afhandeling!

[sc:adsense-tekst ]

10 Reacties

  1. Heel goed gedaan van Logitech hoor. De mensen blij maken met een dode mus. Die black friday stelt dus niks voor. Ik had het G510s toetsenbord besteld. Hoorde een hele tijd niks en nu in 2 dagen 4 mails die dus allemaal langs elkaar heen gaan. Eerst bericht gekregen dat de bestelling verwerkt wordt. Daarna dat de bestelling geannuleerd wordt op mijn verzoek. Dan een hele leuke dat ze de produkten hebben ontvangen die ik retour heb gezonden en dat de restitutie is verwerkt en dat de verzend- en verwerkingskosten niet gerestitueerd worden. Dank je wel Logitech, dat is gauw verdiend! En dat voor iets dat ik wel hoorde te ontvangen (en met mij heel veel anderen). Reeel is dat degenen die het besteld hadden het alsnog ontvangen. Logitech heeft bij mij een heel slechte naam gekregen. Bij deze.

    Reageer
  2. Hetzelfde hier met de reactie uiteindelijk dat ik zelf mijn order heb geannuleerd. Dus uitdrukkelijk op mijn verzoek, dat is dus niet waar en heb ook terug gereageerd dat ze dat sowieso mogen corrigeren. Daarnaast is het nogal discriminerend om een deel van de klanten wel het toetsenbord te leveren tegen deze prijs en somige zelfs tegen gratis verzending *dus 24,99* en een ander deel niet. Dit komt erg amateuristisch over en het vertrouwen in Logitech daalt hier enorm door.

    Reageer
  3. Na een week eindelijk een reactie van Logitech, mijn bestelling is op MIJN verzoek geannulleerd.

    Vreemde zaak, want dat heb ik nooit verzocht… #LogitechLiegt

    Reageer
  4. Vooral vreemd dat ze zomaar annuleren waarbij ze aangeven dat je dit zelf hebt aangegeven. Gezien ze toch begonnen zijn met uitleveren: lever de rest dan ook uit, blijkbaar kan het gewoon zonder problemen. Toppunt is in ieder geval de kortingscode die je krijgt… niet inwisselbaar op actieproducten en waardoor de prijzen op de logitech shop ongeveer gelijk zijn aan die van de scherper geprijsde winkels…

    Reageer
  5. Ik heb precies het zelfde probleem, jammer genoeg geannuleerd. Let wel, vorige week vrijdag besteld en nu pas een bericht terug met de annulering.

    Leuk dan krijg je een kortings-code terug die ik graag op het zelfde toetsenboord wil gebruiken. Werkt de kortings-code niet op het toetsenboord die met korting 65 euro zou worden. Dit is hoe dan ook mijn laatste bestelling via Logitech. De fout stond er 4 dagen op en pas na 7 werkdagen krijg je een email terug.

    Reageer
  6. Verschrikkelijk. Ze hebben gezegd dat ze hem gingen leveren. Vervolgens krijg je een mail dat hij geannuleerd is. Denk de volgende keer wel 2x na. Als ik iets van Logitech bestel want de service is bagger

    Reageer
  7. Mijn order was ook geannuleerd met de melding:

    “Wij waarderen uw interesse in de G510s Gaming Keyboard en excuseren ons voor het ongemak dat dit veroorzaakt. Ter compensatie bieden wij u een coupon van 30% korting op uw favoriete Logitech product*.”

    Daarna krijg ik bij mijn order te zien dat ik zelf mijn order had geannuleerd wat helemaal niet waar is.

    Vreemd gang van zaken. Eerlijk is eerlijk het was wel goedkoop maar het was dan wel Black Friday met heel veel stunt prijzen.

    Reageer
  8. Zelfde ervaring, dacht een mooie deal gescoord te hebben. Echter ontving ik vandaag een mail dat de bestelling op MIJN verzoek is geannuleerd. Ik heb niets aangegeven en verwachtte de Harmony Touch dan ook nog gewoon te ontvangen. Ik verwacht nog wel een rectificatie mail van Logitech.

    Reageer
  9. Slechte*

    Reageer
  10. Beschrijft precies mijn ervaring met Logitech, vanochtend gebeld waar mijn order bleef medewerker vertelde mij dat het niet om een prijsfout betrof en er ook daarwerkelijk geleverd zou gaan worden. En inderdaad toen kreeg ik een mail waarin stond dat ik hem geannuleerd heb?

    Ik hoop dat Logitech van deze fout leert en het zou zd goed doen als ze alsnog gewoon iedereen leveren anders levert ze het hele PR op!

    Reageer

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*