Logitech belooft, maar levert niet (Harmony Touch/G510S)

Tijdens Black Friday was het feest voor iedereen die op zoek was naar een leuk cadeautje voor zichzelf of een ander. In Nederland deden dit jaar meer winkels mee dan ooit tevoren, allemaal met hun eigen scherpe aanbiedingen en andere leuke acties. Logitech was een van de webwinkels die een aantal producten scherp afprijsde, waaronder de Logitech Harmony Touch afstandsbediening voor €39,99 en het Logitech G510S toetsenbord voor €29,99.

Beide producten zijn in de Tweakers Pricewatch voor iets minder dan 100 euro te verkrijgen en oorspronkelijk werd dan ook gedacht dat het een prijsfout betrof. Normaal gesproken zou ik hier ook geen aandacht aan besteden, want een foutje kan natuurlijk altijd gebeuren, echter besloot ik voor de zekerheid toch contact te leggen met Logitech. Tijdens het telefoongesprek heb ik mijn verhaal gedaan en de support medewerker aan de lijn maakte mij destijds duidelijk dat het zeker niet ging om een prijsfout en dat de door mijn bestelde Harmony Touch gewoon zal worden uitgeleverd.

Vandaag ontving ik echter een opvallend e-mailtje in mijn inbox, waarin is te lezen dat de bestelling op mijn verzoek is geannuleerd. Dat is opmerkelijk aangezien ik na mijn telefoontje geen contact meer heb gelegd met Logitech. Dat blijkt ook te kloppen, want Logitech heeft ook nog een mailtje verzonden waarin ze hun welgemeende excuses aanbieden voor de problemen met mijn bestelling. Vermoedelijk komen dit soort problemen geregeld voor bij Logitech, want het mailtje werd door Gmail gemarkeerd als spam. Uit coulance werd mij nog een coupon voor 30 procent korting aangeboden, maar gezien de huidige prijzen en de trage levertijd doe je er verstandig aan om een Logitech product ergens anders te halen.

Dat ze bij Logitech behoorlijk langs elkaar heenwerken blijkt wel uit de vele berichten die inmiddels zijn gepubliceerd door ontevreden klanten. Eerst zou er vertraging zijn opgetreden door het hoge aantal orders, daarna zouden bestellingen twee keer zijn geplaatst door een systeemfout en werd dat al reden opgegeven voor de annulering en het laatste nieuws lijkt toch dat alle openstaande orders worden/zijn geannuleerd.

De wijze waarop Logitech de situatie heeft aangepakt is bedroevend te noemen, want blijkbaar heeft het ze een week gekost om te beseffen dat er een fout is gemaakt, ondanks het feit dat de website over een feature zou beschikken die een prijsfout automatisch zou kunnen herkennen. Verder lezen we dat verschillende klanten het toetsenbord wel hebben ontvangen en op Marktplaats worden ze inmiddels ook al te koop aangeboden.

Logitech, bedankt voor de goed verlopen Black Friday en afhandeling!

[sc:adsense-tekst ]
Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.