De mobiele divisie van Huawei Consumer Business Group heeft in de laatste maanden van 2014 opnieuw uitstekend gepresteerd. In het laatste kwartaal wist het bedrijf bijna 24 miljoen smartphones af te leveren, een groei van 8 miljoen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het bedrijf wist in 2014 ook voor het eerst meer dan 10 miljard dollar aan inkomsten te genereren.
In 2014 verkocht Huawei meer dan 138 miljoen apparaten, een groei van 7,8% in vergelijking met 2013. Het aantal geleverde smartphones steeg met maar liefst 45% toe en kwam uiteindelijk uit op 75 miljoen stuks.
[sc:adsense-tekst ]Volgens Huawei is dit de danken aan de nieuwe strategie die in 2012 is bedacht om zich voornamelijk te richten op mid-range en high-end producten. In 2014 nam het aantal geleverde mid-range en high-end smartphones namelijk met 18% toe. De Huawei P7 werd in totaal vier miljoen keer geleverd in zes maanden tijd, terwijl de Huawei Mate 7 meer dan twee miljoen keer is verscheept in 2014 na de lancering in september.
Dochterbedrijf Honor leverde in 2014 ook goede prestatie en zag een totaal van 20 miljoen producten worden verscheept, 8 miljoen stuks van de Honor 3C, vier miljoen Honor 3X toestellen en drie miljoen stuks van de Honor 6. Honor is inmiddels in meer dan 60 landen en regio’s beschikbaar.
[sc:adsense-tekst ]