Uncharted 4 draait mogelijk toch niet op 60 frames per seconde

drake_3Uncharted 4: A Thief’s End zou oorspronkelijk op 60 frames per seconde moeten draaien, maar als het een negatief effect heeft op de game-ervaring van de speler, dan wordt deze feature mogelijk alsnog geschrapt. Dit blijkt uit een interview met game-director Bruce Straley, dat in het laatste nummer van EDGE volledig is te lezen.

Straley bevestigde tijdens het interview dat de framerate van Uncharted 4 in de demo van vorige maand was vastgezet op 30 frames per seconde, hoewel de game momenteel al op meer dan 30fps draait.

“We zitten al boven de 30 frames per seconde, maar we hebben de framerate vastgezet voor de demo. We gaan er alles aan doen om de game te maken die we willen maken. Als we voor 60 frames per seconde gaan in Uncharted 4, maar we verliezen iets dat impact heeft op de ervaring van de speler, dan is het onze keuze om als ontwikkelaars te gaan voor de ervaring te gaan in plaats van de 60 frames.”, aldus Straley in EDGE nummer 276.

[sc:adsense-tekst ]

In het EDGE magazine is te lezen dat een debug PlayStation 4 de game momenteel op 37 frames per seconde kan afspelen. De overige drie Uncharted games op de PlayStation 3 draaiden ook op 30 frames per seconde, maar kort na de aankondiging werd gehoopt dat Uncharted 4 op 60 frames zou draaien, nadat Naughty Dog namelijk zelf met deze doelstelling naar buiten kwam.

Een andere Naughty Dog game voor de PlayStation 4 is ‘The Last of Us: Remastered’ die wel op 1080p/60fps draait, echter gaat het hier alleen om een opgepoetste versie van de originele PS3 game (720p/30fps).

Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.