Respawn Entertainment bracht vorige week Apex Legends-update 1.1 uit en dat resulteerde in een groot probleem, want spelers werden in de verkeerde server geplaatst en verloren daardoor hun voortgang. De fout bleek gelukkig eenvoudig en snel te verhelpen, maar het was niet het enige probleem dat de update introduceerde. Sommige spelers merkten namelijk ook dat ze werden gestraft voor het vroegtijdig verlaten van een wedstrijd, een functie die overigens niet veel later ook weer verdween.
Vroegtijdig verlaten wedstrijd
Het gebeurt geregeld dat spelers die worden neergehaald direct een wedstrijd verlaten, omdat ze niet willen wachten om te zien of hun teamgenoten ze zullen helpen. Daarnaast zijn er spelers die meteen de verbinding verbreken, omdat een teamgenoot niet het juiste personage koos of niet goed genoeg is. Het resultaat is een team dat ernstig verzwakt overblijft, terwijl de andere speler zonder gevolgen een nieuwe wedstrijd kan betreden.
Op Reddit bevestigde Apex Legends-community manager Jayfresh dat er wordt gewerkt aan een functie om dergelijke spelers te bestraffen. “We hebben intern aan deze functie gewerkt en getest, maar het was niet onze bedoeling of plan om het live te laten gaan met de update. Er was een stukje script dat ontbrak en de straf voor het vroegtijdig verlaten van een wedstrijd activeerde, terwijl dat niet had gemoeten. Daarom stond het niet in de aantekeningen van de update”, aldus Jayfresh. De straf zou overigens niet gelden wanneer een team niet vol was.
“We hebben het script bijgewerkt, getest met QA en het is nu uitgeschakeld voor alle platforms. We weten nog niet wanneer we het zullen uitbrengen. Excuses voor de verwarring.”
De ontwikkelaar maakte eerder deze maand ook bekend dat het spelers blokkeert op basis van hardware-ID’s (HWID), waardoor deze groep spelers alleen met een nieuw systeem toegang krijgt tot de servers van Apex Legends.