Battlefield V krijgt mogelijk ondersteuning voor Nvidia’s RTX Ray Tracing-technologie

Gaming

De nieuwe grafische kaarten van Nvidia worden vandaag aangekondigd en zullen ondersteuning bieden voor de RTX Ray Tracing-technologie. Afgezien van Metro Exodus zijn er nog geen games aangekondigd die gebruik gaan maken van de technologie, maar daar zou DICE met Battlefield V verandering in kunnen brengen.

Battlefield V geoptimaliseerd voor RTX 2080

Resultaten van een console-commando in de alfaversie suggereren namelijk dat er ondersteuning voor ray tracing aanwezig zal zijn in Battlefield V. Het commando ‘Render.DrawScreenInfo 1’ toont alle technische details van de game. Op de onderstaande schermafbeelding is te zien dat ‘raytrace’ is uitgeschakeld.

De game zal worden aangedreven door de nieuwste versie van Frostbite engine en alle vorige Battlefield-games werkten uitstekend in DirectX 11. Voor ray tracing is echter DirectX 12 of Vulkan vereist en deze renderer was significant langzamer in eerdere titels. We zullen moeten afwachten of Frostbite is geoptimaliseerd voor DirectX 12 en of de nieuwe effecten het daadwerkelijk waard zijn. De onderstaande video geeft je een idee wat de effecten van ray tracing zijn in games.

https://www.youtube.com/watch?v=mgyJseJrkx8

Battlefield V wordt op 11 oktober uitgebracht voor de PlayStation 4, Xbox One en pc. In mei van dit jaar kondigde Nvidia al aan dat Battlefield V er het mooist uit zal zien op pc’s met een GeForce-gpu. Om gebruik te maken van ray tracing zul je in het bezit moeten zijn van een RTX 2080 of RTX 2080 Ti, die later vandaag zullen worden aangeboden voor pre-order.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*