Call of Duty: Modern Warfare krijgt ray tracing-ondersteuning voor NVIDIA RTX-gpu’s

NVIDIA en Activision hebben aangekondigd dat NVIDIA de officiële partner is voor de pc-versie van Call of Duty: Modern Warfare, de langverwachte nieuwe titel in de serie die op 25 oktober verschijnt. NVIDIA werkt zij aan zij met Infinity Ward om real-time DirectX Raytracing (DXR) en NVIDIA Adaptive Shading gaming technologieën naar de PC-versie van de nieuwe Modern Warfare game te brengen.

Call of Duty: Modern Warfare

“Call of Duty: Modern Warfare zet deze oktober een nieuwe standaard,” stelt Matt Wuebbling, hoofd GeForce marketing bij NVIDIA. “NVIDIA is trots om samen te werken aan deze epische ontwikkeling om zo bij te dragen aan de creatie van deze meeslepende game-ervaring. Onze engineerteams hebben nauw samengewerkt met Infinity Ward om de game-veranderende NVIDIA RTX technologieën zo goed mogelijk toe te passen om de realistische effecten en de overrompelende ervaringen van Modern Warfare tot leven te wekken.”

De meest begeerde serie in het Call of Duty-universum krijgt zijn langverwachte vervolg als Call of Duty: Modern Warfare op 25 oktober lanceert: een krachtige, zichzelf opnieuw uitgevonden spelervaring. De pc-versie, uitgegeven door Activision en ontwikkeld door Infinity Ward, zal verschijnen via Blizzard Battle.net. De nieuwe Modern Warfare kent een complete, verhalende component en meeslepende voortgang middels een zenuwslopende, hartverscheurende, epische singleplayer campagne, een actievolle multiplayer speeltuin en gloednieuwe coöperatieve gameplay.

“Ons werk met NVIDIA GPUs heeft ons tijdens de ontwikkeling van de PC versie van Modern Warfare enorm geholpen,” aldus Dave Stohl, co-studiohoofd bij Infinity Ward. “Wij hebben de RTX features zoals Raytracing en Adaptive Shading naadloos in onze rendering pipeline geïntegreerd. Het is een enorme waardevolle aanvulling op onze bestaande technologie gebleken en we kijken ernaar uit om binnenkort onze PC fans er mee in aanraking te laten komen.”

Microsoft DirectX Raytracing (DXR) brengt real-time, filmkwaliteit rendering naar content creators en game developers. DXR bestaat uit schaalbare raytracing technologie en draait op NVIDIA Turing, Pascal en Volta architectuur GPUs.

NVIDIA Adaptive Shading is een nieuwe, geavanceerde, shading techniek die verbeterde prestaties en real-time grafische rijkheid mogelijkheid maakt die lang onmogelijk was gehouden voor games. Door het gebruik van schaduw op het scherm te schalen, vermindert de belasting van de GPU waardoor de overall prestaties verbeteren zonder in te boeten op grafische kwaliteit.

Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.