Cyberpunk 2077 in 1080p vertoond, release nog ver weg

CD Projekt Red heeft eerder deze maand op de E3 een demo gegeven van Cyberpunk 2077. Het slechte nieuws was dat de presentatie achter gesloten heeft plaatsgevonden, gamers hebben daardoor nog steeds niet echt een idee hebben wat ze qua gameplay en graphics kunnen verwachten. De ontwikkelaar heeft echter deze week een aantal nieuwe details vrijgegeven over de prestaties en de resolutie van Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077

Een paar dagen geleden heeft Marcin Momot van CD Projekt Red op het officiële forum bevestigd dat Cyberpunk 2077 op de E3 in 1080p is vertoond. Een andere fan vroeg naar de optimalisaties en prestaties van de game. Op Twitter liet een medewerker van de studio weten dat het team er alle vertrouwen in heeft om goede prestaties te leveren in de uiteindelijke versie, omdat ze hun eigen engine gebruiken.

“Het optimaliseren van de game zal pas rond de lancering gebeuren, waardoor we die vragen nog niet echt kunnen beantwoorden. Omdat het onze eigen engine is, hebben we er alle vertrouwen in dat we er goede resultaten mee zullen behalen. Blijf ons volgen”, aldus de ontwikkelaar op Twitter.

Het is nog altijd onbekend wanneer Cyberpunk 2077 wordt uitgebracht en voor welke systemen de game verschijnt. We weten alleen dat de game in ontwikkeling is voor pc en consoles, waarbij er geruchten gaan dat het de bedoeling is om Cyberpunk 2077 uit te brengen voor de huidige en volgende generatie consoles.

YouTube-gebruiker YongYea sprak op de E3 met CD Projekt Red-president Adam Kiciński en hij bevestigde dat de game zich nog niet eens in alpha-status bevindt. “Nee, eerder. Daarom hebben we de game achter gesloten deuren laten zien. Dit is nog niet de definitieve kwaliteit. Dit is het meest gepolijste deel van de game dat we nu hebben, in zekere gemaakt om het aan mensen buiten het bedrijf te laten zien”, vertelde Kiciński.

De game is de eerste in een nieuwe franchise voor de studio, maar is wel gebaseerd op het pen & paper rpg-systeem Cyberpunk 2020 van Mike Pondsmith. Pondsmith gaf aan dat hij ruim 30 jaar heeft gewacht om deze game te kunnen maken en dat gamers dus gerust nog een paar jaar kunnen wachten totdat de game wordt uitgebracht. “Ik heb 30 jaar gewacht om dit te krijgen, het was het waard. Jullie kunnen nog een paar jaar wachten.”

Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.