Far Cry 5 krijgt dynamische wereld en verbeterde AI

Gaming

Ubisoft kondigde Far Cry 5 vorige week officieel aan en de eerste trailer bevestigde dat het spel zich af zal spelen in het landelijke Montana in de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft nu nog meer details vrijgegeven over de volgende game in de Far Cry-serie.

Far Cry 5

Dynamische wereld

Dan Hay, creative director bij Ubisoft, onthulde in een interview met YouTube-kanaal UbiCentral dat Far Cry 5 in tegenstelling tot zijn voorgangers niet lineair zal zijn, maar een dynamisch verhaal zal bevatten. Zonder specifieke details te onthullen, zei Hay ook dat de wereld groot is. Volgens Hay hebben spelers een belangrijke invloed op de wereld en zal alles dynamisch veranderen.

De ervaring zal verschillend zijn ten opzichte van eerdere Far Cry-games, die doorgaans een lineair verhaal vertelden. Far Cry 5 laat gamers de gameplay-ervaring op hun eigen manier veranderen, zo kunnen ze er bijvoorbeeld voor kiezen om veel tijd in één regio door te brengen of juist langer met hun favoriete personage te spelen. De keuze wordt volledig overgelaten aan de gamer.

Verbeterde kunstmatige intelligentie

Daarnaast zullen de personages die je tegenkomt in Far Cry 5 een stukje slimmer zijn. Wanneer je een vijand raakt, dan zullen zij meer risico nemen en harder proberen terug te slaan. Far Cry 5’s dynamische kunstmatige intelligentie volgt het effect dat de speler heeft op de wereld en verandert de strategie van de vijand, waardoor je continu nieuwe aanvalstactieken moet bedenken.

Meer informatie over Far Cry 5 wordt in de komende weken verwacht. De game verschijnt op 27 februari 2018 voor de PlayStation 4, Xbox One en pc.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*