Vandaag heeft Luminous Productions voor het eerst een real-time ray tracing demo genaamd Back Stage op de Japanse CEDEC-ontwikkelaarsconferentie laten zien. De demo werd geïntroduceerd in een gezamenlijke presentatie tussen Takeshi Aramaki, het hoofd van Luminous Productions en Masaya Takeshige van NVIDIA’s ontwikkelaarstechnologieorganisatie.
Luminous Engine met ray tracing
De demo werd uitgevoerd op een NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti en bevat een versie met real-time ray tracing, ook wel path tracing genoemd. Deze demo werd gemaakt met de Luminous Engine – dezelfde game-engine die werd gebruikt om Final Fantasy XV te maken en wordt gebruikt in de aankomende, nog naamloze AAA-game van Luminous Productions. Het toont de mogelijkheden van Luminous Engine met ondersteuning voor realtime ray tracing en maakt de Luminous Engine een van de eersten die path tracing ondersteunt.
Deze aankondiging illustreert het voortdurende momentum dat ray tracing aan het bouwen is in het gaming-ecosysteem met een andere belangrijke ondersteuning voor studiobouw voor real-time ray tracing in hun game-engine. Ray-tracing is gebaseerd op een robuust ecosysteem dat standaard API’s voor applicatie-programmering (API’s), ondersteuning in een reeks populaire en particuliere game-engines en games van de grootste uitgevers voor hun meest verwachte titels omvat.
“Back Stage is een demo van ons werk om de vraag te beantwoorden:” Hoe kun je ray tracing gebruiken in een next gen game? GeForce RTX grafische kaarten hebben kracht die onze verbeelding te boven gaat, en met NVIDIA’s technologie is zelfs real-time path tracing realiteit geworden. Samen met Luminous Engine en RTX-technologie hebben we nog een stap vooruit gezet in de richting van ons doel in het creëren van mooie en realistische games”, aldus Takeshi Aramaki, Studio Head of Luminous Productions
Luminous Productions, onderdeel van de Square Enix-bedrijvengroep, wordt algemeen beschouwd als een van de beste studio’s voor game development ter wereld en staat erom bekend een voortrekkersrol te spelen op het gebied van technologie.