Netflix werkt aan 30 nieuwe anime-series en 80 films voor 2018

Netflix is van plan om in 2018 aanzienlijk meer geld te spenderen aan de ontwikkeling en productie van eigen series en films. De populaire streamingdienst maakte afgelopen nacht bekend dat het een bedrag van 8 miljard heeft gereserveerd om aan beleggers en Hollywood te laten zien dat het produceren van eigen entertainment een belangrijke rol gaat spelen in de komende jaren.

Netflix richt zich op anime

Disney en andere grote namen lijken hun content steeds vaker exclusief via hun eigen diensten aan te bieden en voor Netflix is het daarom belangrijk om niet afhankelijk te worden van derden. Het ultieme doel van Netflix is om eind volgend jaar een bibliotheek te realiseren waarvan 50 procent zelf is geproduceerd, waardoor men zich minder zorgen hoeft te maken wanneer een licentieovereenkomst met een van de grote partijen afloopt.

Ted Sarandos, Chief Content Officer bij Netflix, verduidelijkt dat een aanzienlijk deel van die 8 miljard dollar zal leiden tot het produceren van 30 nieuwe anime-series en 80 nieuwe originele films, die allemaal in 2018 moeten verschijnen. Hoewel het bedrijf doorgaans geen cijfers naar buiten brengt over bepaalde categorieën, is het een positief teken dat er ook in anime wordt geïnvesteerd.

Netflix debuteerde afgelopen maand zijn eerste originele anime-serie, de eigenzinnige Neo Yokio. Het bedrijf heeft ook succes gehad met het introduceren van Japanse producties in het verleden, met populaire shows zoals Knights of Sidonia en Aijin: Demi-Human. Bovendien hielp Netflix ook de studio achter deze twee series, Polygon Pictures, een filmversie van de klassieke manga Blame! te produceren. Nu lijkt het erop dat Netflix meer betrokken wil raken bij de productie van anime-series en Neo Yokio en Death Note zijn nog maar slechts het begin.

Daarnaast werd bekendgemaakt dat er in het afgelopen kwartaal 5,3 miljoen nieuwe abonnees zijn bijgekomen. Het totale aantal Netflix-abonnees komt uit op ongeveer 109 miljoen. De nettowinst steeg van 52 miljoen dollar een jaar geleden naar 130 in het afgelopen kwartaal.

Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.