Het laatste Pokémon Go-evenement, de Global Catch Challenge, is ten einde gekomen en omdat de community erin is geslaagd om meer dan 3 miljard Pokémon te vangen in een week tijd, zijn de Legendary Pokémon Farfetch’d en Kangaskhan nu beschikbaar in nieuwe regio’s. Daarnaast maakte ontwikkelaar Niantic bekend dat het in een financieringsronde 200 miljoen dollar heeft opgehaald om zijn activiteiten op het gebied van augmented reality-games uit te breiden.
Farfetch’d in Pokémon Go
Farfetch’d was tot op heden alleen te vangen in Japan, maar de Legendary Pokémon is vanaf dit moment wereldwijd beschikbaar. Kangaskhan kan helaas niet in Europa worden gevangen en is voorlopig exclusief te vinden Australië en Oost-Azië. Je zult overigens moeten opschieten, want tot dinsdagochtend zijn de Pokémon beschikbaar. Daarnaast zijn er nog andere actieve bonussen, waaronder speciale Lure-modules en dubbele XP en Stardust. Deze beloningen zijn tot 1 december te innen.
Congratulations, Trainers! You did it! You’ve caught over 3 billion Pokémon and unlocked a new reward during the Global Catch Challenge. #PokemonGOtravel #GlobalCatchChallenge pic.twitter.com/slGXLg0CNb
— Pokémon GO (@PokemonGoApp) November 26, 2017
De verwachting is dat er in december ook nieuwe Pokémon van de derde generatie aan Pokémon Go zullen worden toegevoegd. Het is aannemelijk dat er rond kerst een speciaal evenement wordt georganiseerd, hoewel we daar spoedig meer over te horen zullen krijgen.
Niantic kondigde eerder deze maand aan dat het in 2018 komt met een nieuwe augmented reality-game op basis van het Harry Potter-universum. Volgens de ontwikkelaar heeft Harry Potter: Wizards Unite geen invloed op de ontwikkeling van Pokémon Go. Bovendien heeft het bedrijf een investering van 200 miljoen dollar ontvangen, zodat er investeringen kunnen worden gedaan in de technologie voor augmented reality.
Pokémon Go werd in de zomer van 2016 uitgebracht van iOS en Android. De game bleek ongekend populair te zijn en zorgde voor een wereldwijde hype. De populariteit is sindsdien afgenomen, echter zijn er volgens onderzoeksbureau Telecompaper nog altijd 560.000 Nederlanders die de game minstens één keer per week spelen. Ongeveer de helft van deze groep speelt de game minstens een keer dag.