Nintendo zal naar verluidt later deze maand een nieuwe Nintendo Direct publiceren. Volgens de doorgaans goed geïnformeerde insider Kelios staat de volgende Direct gepland voor maandag 20 juli. In het verleden wist de ResetEra-gebruiker al correct de data van eerdere Direct’s te voorspellen, waaronder de Direct Mini die in maart van dit jaar plaatsvond.
Lees ook → Nintendo Switch krijgt remasters van Super Mario 64, Mario Sunshine, Mario Galaxy en Mario 3D World
Nintendo Direct juli 2020
Eerdere geruchten hebben gesuggereerd dat de Nintendo Direct die oorspronkelijk stond gepland voor de E3 in augustus of september zou kunnen worden gehouden, maar mogelijk hoeven we nog slechts een week te wachten. Het plan was om de Mario-remasters voor de Nintendo Switch tijdens de E3-presentatie te introduceren, echter werd dit evenement geschrapt vanwege de uitbraak van het coronavirus. De laatste volledige Direct vond plaats in september 2019 en sindsdien heeft Nintendo zich gericht op individuele titels zoals Animal Crossing: New Horizons en Super Smash Bros. Ultimate.
Momenteel is Paper Mario: The Origami King – releasedatum 17 juli – de enige Switch-game van Nintendo die voor dit jaar is aangekondigd. De releasedatum voor Bayonetta 3, Metroid Prime 4 en The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 zijn nog onbekend.
Aanbieding → 12 maanden Nintendo Switch Online voor €16,79
Vorige maand bevestigde Shuntaro Furukawa, de ceo van Nintendo, zijn toewijding aan het Direct-model en informeerde investeerde dat het bedrijf gelooft dat de presentaties nog steeds een effectief communicatiemiddel zijn. “Wij zijn van mening dat Nintendo Directs een ongelooflijk effectieve manier is om informatie op een zeer eenvoudige manier rechtstreeks aan onze klanten te presenteren,” zei Furukawa. “Omgekeerd veranderen tijden en zo ook de meest effectieve manier om producten te promoten, dus de kans bestaat dat er een nieuwe, betere manier komt om deze informatie te presenteren. Daarom onderzoeken we altijd graag alle mogelijke manieren om deze informatie aan klanten te communiceren.”