De NVIDIA GeForce RTX 2070, RTX 2080 en RTX 2080 Ti leveren in de meeste games uitstekende prestaties, echter vielen de prestaties van de ray tracing-cores in Battlefield V enigszins tegen. Gelukkig wordt dat probleem morgen aangepakt met de Battlefield V: Tides of War Chapter 1: Overture-update voor nieuwe content en een substantiële verbetering in DXR ray tracing prestaties voor Battlefield V.
Battlefield V
Battlefield V werd op 14 november de allereerste game met DXR Ray Tracing ondersteuning. NVIDIA en DICE hebben sindsdien nauw samen gewerkt om DXR Ray Tracing in de game verder te optimaliseren, hetgeen resulteert in prestatieverbeteringen tot wel 50%.
GeForce RTX 2080 Ti gamers zijn nu in staat 60+ FPS op een 1440p resolutie te behalen met DXR Raytraced Reflecties op Ultra-kwaliteit.
GeForce RTX 2080 gamers zijn nu in staat 60+ FPS op een 1440p resolutie te behalen met DXR Raytraced Reflecties op Medium-kwaliteit.
GeForce RTX 2070 gamers zijn nu in staat 60+ FPS op een 1080p resolutie te behalen met DXR Raytraced Reflecties op Medium-kwaliteit.
Deze optimalisaties houden het volgende in (welke ook terug te vinden zijn in de DICE’s officiële patch notities):
Stabiliteitsverbeteringen tijdens de game met DXR Ray Tracing aan.
Verbeterde prestaties op velerlei toepassingen betreffende Ray Tracing implementatie.
Verbeterde Ray Tracing prestaties betreffende planten, struiken en andere ingame vegetatie.
Waar mogelijk gebruik makend van frame buffer data, om de overall Ray Tracing kwaliteit te verbeteren.
Inactieve geometrie van ray traced scenes verwijderd
Fixed medium kwaliteit setting werd niet correct toegepast – nu wel.
Bekijk de bovenstaande video om meer te leren over de prestatieverbeteringen in Battlefield V. In de webshop van Alternate zijn verschillende Nvidia RTX 2070-, RTX 2080- en RTX 2080 Ti-modellen inmiddels uit voorraad leverbaar.
Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.