Pokémon Go bèta gaat later deze maand van start in Japan

Gaming

Niantic Games zou op de Game Developers Conference in San Francisco voor het eerst publieke praten over de augmented reality game Pokémon Go, die in samenwerking met Nintendo wordt gemaakt. Het bedrijf heeft echter besloten om de presentatie op GDC af te zeggen, zodat ze het product naar eigen zeggen verder kunnen ontwikkelen om op tijd klaar te zijn voor de bèta en de globale lancering. Deze bèta komt er ook al snel aan, want Pokémon fans in Japan kunnen zich nu inschrijven voor de “field test”. De test gaat later deze maand in Japan van start en Niantic zal op een later moment meer landen toevoegen.

Pokémon Go bèta

“The Pokémon Company en Niantic zullen gebruikers uitnodigen voor de Pokémon Go field test in Japan later deze maand. Het Pokémon Go test programma geeft een select aantal gebruikers vroege toegang tot de app. Deze gebruikers krijgen de mogelijkheid om vroege feedback te delen en mee te helpen aan het verbeteren van de Pokémon Go ervaring voor iedereen”, aldus Niantic.

Pokémon Go is de eerste game uit de franchise die je gratis kan spelen op je Android smartphone of iPhone. Ontwikkelaar Niantic maakt gebruik van een techniek genaamd augmented reality, waarbij de realiteit en de virtuele wereld van Pokémon met elkaar worden gecombineerd. Meer over de mogelijkheden van augmented reality lees je hier en om een idee te krijgen wat je in 2016 kan verwachten raden we je aan om Ingress (Android/iOS) eens te proberen. Dit is een game van Niantic die ook gebruik maakt van augmented reality.

Nintendo brengt voor Pokémon Go ook nog een speciale wearable uit genaamd Pokémon Go Plus, die je kan koppelen met je smartphone via Bluetooth. De wearable gebruik een led lichtje en een trilmotor om gamers op de hoogte te stellen van evenementen in de game, zodat je niet continu je smartphone hoeft te gebruiken. Door op de knop te drukken van de Pokémon Go Plus kunnen gamers ook Pokémon vangen of andere eenvoudige acties uitvoeren.

Pokémon Go wordt later dit jaar als een gratis download uitgebracht voor de App Store (iOS) en Google Play Store (Android). Het gaat hier om een zogeheten freemium game, waarmee je door middel van in-app aankopen extra features of andere content kan aanschaffen.

[sc:adsense-tekst ]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*