Pokémon Go synchroniseert binnenkort met HealthKit en Google Fit

Niantic heeft een nieuwe functie voor Pokémon Go aangekondigd waarmee spelers Candies van hun Buddy Pokémon kunnen verzamelen en eieren kunnen uitbroeden, zelfs wanneer het spel niet is geopend. De ontwikkelaar heeft namelijk Adventure Sync aan de Real World Platform-engine (dat de verschillende augmented reality-games aanstuurt) toegevoegd en hiermee kunnen de gelopen afstanden worden gesynchroniseerd met Pokémon Go, zonder dat de game hoeft te worden opgestart.

Adventure Sync

Adventure Sync zal in de nabije toekomst worden geïmplementeerd in Pokémon Go, zodat spelers eieren kunnen uitbroeden, Buddy Candies kunnen verdienen en andere mijlpalen kunnen bereiken zonder rekening te hoeven houden met de game. Niantic gebruikt voor deze functie de data van HealthKit (iOS) en Google Fit (Android) om te bepalen welke afstanden de speler heeft gelopen. Spelers kunnen hierdoor bijvoorbeeld grote beloningen ontvangen door te gaan hardlopen of andere activiteiten waarbij veel stappen worden gezet.

De functionaliteit is enigszins vergelijkbaar met de Pokémon Go Plus van Nintendo. Deze wearable maakt het mogelijk om te communiceren met Pokémon Go wanneer het scherm is uitgeschakeld. Het grote verschil is echter dat de Pokémon Go Plus vereist dat het spel nog steeds in de achtergrond draait, terwijl de Adventure Sync-functie de gegevens op een later moment kan synchroniseren.

Het is voor veel spelers vermoedelijk een welkome toevoeging, omdat ze hun telefoon niet langer continu hoeven in te schakelen om een ei uit te laten broeden. Spelers kunnen met Adventure Sync nieuwe beloningen en items verdienen door simpelweg hun dagelijkse dingen te doen en bovendien hoeven ze zich niet langer zorgen te maken over de accuduur.

Adventure Sync wordt binnenkort aan Pokémon Go toegevoegd, maar Niantic zegt niet precies wanneer het gebeurt.

Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.