Ontwikkelaar DICE heeft enkele dagen na het eindigen van de Star Wars Battlefront bèta aangegeven dat de Walker Assault-modus nog niet in balans is. Een grote groep gamers klaagden tijdens de bèta dat het team met Imperials aanzienlijk in het voordeel was ten opzichte van de Rebels, maar volgens DICE is dat geen reden tot zorg en wordt dit probleem in de uiteindelijk versie verholpen.
Op Twitter claimde een fan dat hij als Rebel zijnde nog nooit een Walker Assault match heeft gewonnen tijdens te bèta. Hij vroeg: “Betekent dit dat ik er niks van kan?” Matthew Everett, community manager van DICE, antwoordde: “Nee! Het is een probleem met de balans in de Walker Assault-modus.”
Dennis Bränvall, Lead Multiplayer Designer, voegde daar nog de volgende opmerking aan toe: “Ja, het is te moeilijk. We zullen wijzigingen doorvoeren op basis van de feedback en data die we tijdens de beta hebben ontvangen. Asymmetrische modi zijn simpelweg lastig en riskant, maar in potentie geweldig, daarom maken we ook gebruik van een bèta.”
In de Walker Assault-mode nemen twee teams van 20 spelers het tegen elkaar op. Het doel van de Rebels is om de twee Empire AT-AT’s te vernietigen voordat ze de Y-wing bommenwerpers kunnen oproepen. Empire Forces proberen in de de tussentijd de Rebels tegen te houden voor het activeren van de commandoposten. Het lijkt er momenteel op dat de Rebels een aanzienlijk zwaardere taak hebben gekregen.
DICE heeft niet gezegd welke veranderingen het gaat doorvoeren om Walker Assault in Star Wars Battlefront eerlijker en evenwichtiger te maken. De Star Wars Battlefront bèta eindigde op 13 oktober en werd door maar liefst 9 miljoen spelers gespeeld op de PlayStation 4, Xbox One en PC. Volgens DICE was het de grootste bèta in de geschiedenis van EA. Daarnaast kondigde EA deze week aan dat Star Wars Battlefront vier uitbreidingspakketten krijgt die je los kan kopen of via een DLC Pass.
Star Wars Battlefront wordt op 19 november uitgebracht voor de PlayStation 4, Xbox One en PC.
[sc:adsense-tekst ]