Super Mario Odyssey voor Nintendo Switch krijgt geen Game Over-scherm

Gaming

Iedereen die een game heeft gespeeld uit de Super Mario-franchise kent het nostalgische Game Over-scherm, maar Super Mario Odyssey gaat daar dit jaar verandering in brengen. Op de Japanse Twitter-account van Super Mario Odyssey is namelijk een video gepubliceerd die laat zien wat er gebeurt wanneer Mario een foutje maakt. Spelers zullen een deel van hun muntjes verliezen, echter krijgen zij nooit het Game Over-scherm te zien.

Super Mario Odyssey

In Super Mario Odyssey wordt er ook geen gebruik gemaakt van levens en 1-Ups. Het spel heeft checkpoints, waardoor je niet ver hoeft terug te gaan wanneer je een foutje hebt gemaakt. Bovendien zijn er in de levels voldoende muntjes beschikbaar, dus je hoeft je geen zorgen te maken over je voorraad.

“Het maakt niet uit hoe vaak hij faalt, er is geen Game Over”, aldus de tweet. Een later bericht legt uit dat de speler zelfs kan doorgaan wanneer Mario minder dan 10 muntjes in zijn bezit heeft. “We wilden dat mensen in staat zouden zijn om het koninkrijk te ontdekken, zonder dat je continu wordt gestopt. Dat is de reden waarom we afscheid hebben genomen van levens”, zei Yoshiaki Koizumi, de producent van het spel, in gesprek met Polygon.

Super Mario Odyssey wordt op 27 oktober exclusief voor de Nintendo Switch uitgebracht en is inmiddels beschikbaar voor pre-order bij Bol.com. De game biedt ondersteuning voor lokale multiplayer met twee spelers en krijgt ook de nodige onlinefuncties, hoewel we hier op een later moment nog meer over te horen krijgen.

Winkel Levertijd Prijs
Intertoys Op voorraad € 329,-
Bart Smit Op voorraad € 329,-
Bol.com Op voorraad € 329,-
MediaMarkt Op voorraad  € 329,-
Wehkamp Op voorraad € 329,-
NedGame Op voorraad  € 329,-
Coolblue Op voorraad € 329,-

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*