Super Mario Odyssey wordt later deze maand uitgebracht en Nintendo heeft enkele technische details gedeeld over het spel voor de Switch. Digital Foundry was onlangs aanwezig op een evenement om de game vroegtijdig te testen en analyseerde hoe de game werd weergegeven in televisie- en handheldmodus.
In de video worden alle technische eigenschappen van Super Mario Odyssey behandeld. In televisiemodus draait de game op 900p (1600 x 900) en in handheldmodus zak de resolutie naar 720p (1280 x 720 pixels), oftewel de maximale resolutie van het beeldscherm. Digital Foundry suggereert dat Nintendo zich in de basis op 720p lijkt te richten en vanaf dat punt de resolutie begint op te schroeven voor de televisiemodus.
Het goede nieuws is dat Super Mario Odyssey met 60 frames per seconde zal worden weergegeven, zowel in televisie- als handheldmodus. Enkele vroege missies met tutorials zouden enkele framedrops bevatten, echter zouden deze vrijwel niet zijn op te merken. De onlangs aangekondigde Photo Mode heeft een maximale framerate van 30 frames per seconde, zodat objecten in de verte scherper kunnen worden weergegeven.
Er zijn bovendien ook nog een aantal voordelen wanneer Super Mario Odyssey is aangesloten op de televisie. De televisiemodus zorgt voor minder aliasing, betere schaduwen, betere lichteffecten en meer van dat soort grafische optimalisaties. Desalniettemin draait de game in beide modi vloeiend en ziet de wereld er uitstekend uit.
Nintendo brengt Super Mario Odyssey op 27 oktober exclusief uit voor de Nintendo Switch. Op die datum verschijnt er ook een limited edition Switch-bundel met Super Mario Odyssey, de console en rode Joy-Cons, helaas zal de beschermcase in Nederland niet standaard worden meegeleverd. De bundel is beschikbaar voor pre-order Bol.com en NedGame voor 389 euro.