Nintendo heeft mogelijk plannen om een Switch-versie van The Legend of Zelda: Skyward Sword uit te brengen. Eiji Aonuma, de producer van de Zelda-serie, was afgelopen weekend aanwezig op The Legend of Zelda: Concert 2018 in Osaka en sprak op het podium over een mogelijke heruitgave van de Wii-game op de Nintendo Switch.
Switch-versie The Legend of Zelda: Skyward Sword
Volgens fans die aanwezig waren op het evenement zei Aonuma het volgende: “We weten wat jullie denken, Skyward Sword op de Nintendo Switch, toch?”. De opmerking werd met groot gejuich ontvangen en lijkt te suggereren dat The Legend of Zelda: Skyward Sword binnenkort ook voor de Nintendo Switch verschijnt. In het verleden bracht Nintendo Ocarina of Time en Majora’s Mask opnieuw uit voor de 3DS en Wind Waker en Twilight Princess vonden hun weg naar de Wii U, waardoor een Switch-versie van Skyward Sword de volgende logische stap lijkt.
Het nieuws sluit in ieder geval goed aan bij een gerucht van Game Informer-hoofdredacteur Imran Khan die tijdens een recente aflevering van de Game Informer Show suggereerde dat fans niet al te lang hoeven te wachten op een nieuwe Zelda-game Tijdens de aflevering speculeerde videoproducer Ben Hanson dat we binnenkort een coöperatieve Zelda-game kunnen zien in de stijl van Tri Force Heroes. “Ik denk alleen maar wat ik daarover moet zeggen”, antwoordde Khan. “De volgende Zelda-game komt waarschijnlijk eerder dan we denken. Ik zal je buiten het oog van de camera even bijpraten over dingen.”
Skyward Sword werd in november 2011 uitgebracht voor de Nintendo Wii en uit de officiële verhaallijn blijkt dat Skyward Sword het eerste deel in the hele The Legend of Zelda-serie is. De game is meer dan vijf jaar in ontwikkeling geweest en werd vanwege problemen met de Wii Motion Plus bijna geschrapt. Deze Zelda-game maakt namelijk gebruik van de Wii MotionPlus, dat noodzakelijk is om het spel te kunnen spelen. Oorspronkelijk had het spel een knoppenbesturing, maar dat is veranderd. De Wii MotionPlus is nodig om de nauwkeurige zwaardbewegingen te registreren. Het was daarnaast de eerste Zelda-game waarvoor gebruik werd gemaakt van een live-orkest voor het overgrote deel van de muziek.