Naast de aankondiging van de nieuwe functie voor ontwikkelaars, kondigde Google ook aan dat tien partners het nieuwe protocol al hebben gebruikt, waaronder Fancy, Fitbit en Shazam. Google+ Sign-In biedt ook meer functionaliteit naast het inloggen met je Google+ account, want doormiddel van de login is het ook eenvoudig om content te delen op je profiel.
Tijdens het registeren op één van de diensten laat Google je gelukkig wel beslissen wat voor informatie je wilt delen met je cirkel, op deze manier worden je vrienden of zakelijke relaties niet constant lastig gevallen met status updates en foto’s die worden gepubliceerd. De Google+ Sign-In is niet alleen beschikbaar op het web, maar werkt ook voor iOS en Android. Daarbij hebben Android gebruikers nog een voordeel, want zij hebben de mogelijkheid om de mobiele applicatie van een bepaalde dienst direct te laten downloaden door je smartphone of tablet op het moment dat je inlogt via Google+.
Google wil met de nieuwe functie natuurlijk de strijd aan gaan met de login functie van Facebook, maar het zal nog wel even duren totdat alle diensten gebruik maken van de functie. Toch zijn de extra opties interessant te noemen en biedt het ook meer functionaliteit in vergelijking met Twitter of Facebook.