Het klinkt allemaal erg simpel, toch heeft de ontwikkelaar van Catch-22 iets briljants bedacht. Bij het verzamelen van alle zwevende munten, veranderd de game volledig, want je gaat nu de tweede bal besturen. Terwijl je met de nieuwe bal natuurlijk weer alle munten probeert te verzamelen draait de blauwe bal niet langer in één rechte lijn om de planeet heen, de bal begint namelijk hetzelfde patroon te volgen zoals jij eerder speelde. Je bent dus als speler op dat moment eigenlijk je eigen bal en patroon aan het ontwijken. Deze manier van spelen zorgt ervoor dat je vaker moet nadenken over hoe je de game gaat spelen, wanneer je constant gaat springen zul je het niet veel later een stuk lastiger maken voor jezelf.
De speler kan echter ook worden beloond wanneer je veel risico’s neemt, op het moment dat je gaat wisselen zal je zelfs tijdelijk onoverwinnelijk zijn, en kunnen de ballen met elkaar in aanraking komen. Op het moment dat je in aanraking komt met de andere bal zal het oude patroon verwijderen, waardoor het zonder twijfel loont om risico’s te nemen. Catch-22 is simpelweg één van die games die je niet zal weg kunnen leggen en moet eigenlijk op iedere iPhone, iPod Touch of iPad staan.
[app id=”555032762″]