Review: Micro Miners voor iPhone, iPod Touch en iPad

iOS

Wanneer je al een lange tijd in bezit bent van een iPhone of iPad dan zul je in de App Store nog maar weinig verassingen tegenkomen tegenwoordig, veel games beginnen steeds meer op elkaar te lijken, vaak weet je naar een paar seconden spelen al wat er gaat gebeuren. Micro Miners brengt gelukkig ditmaal iets anders, iets unieks. De game kan het best worden gezien als een combinatie tussen Lemmings en de populaire iOS game Where’s My Water. Het spel biedt je voldoende uitdagingen doordat het meerdere aspecten van verschillende games combineert, je moet altijd op je hoede zijn omdat je niet weet wat er gaat gebeuren. Maar het belangrijkste van Micro Miners is het feit dat het uniek is, iets wat we nog maar weinig zien in de App Store hedendaags.

Het doel van de game is om kleine mijnwerkers ondergrond te laten graven en het verzamelen van edele metalen. De mijnwerkers zijn overigens niet de beste werknemers, want je krijgt als speler twee mogelijkheden: graven van tunnels, of het bouwen van muren. De game begint gelukkig vrij eenvoudig. Je tekent lijnen in de ondergrond om je mijnwerkers te leiden naar stukken goud of zilver. Het scherm zal zich tijdens het spelen langzaam naar beneden bewegen, en je moet van elk soort een bepaald aantal stukken verzamelen om het level te voltooien. De mijnwerkers die overigens zijn achtergelaten zul je nooit meer weer zien.

Hoe verder je komt des te zwaarder te uitdagingen zullen worden. Je krijgt namelijk te maken met verschillende gekleurde mijnwerkers die zullen overlijden wanneer ze de verkeerde richting opgaan, bommen die ontploffen, en waardevolle juwelen die je score kunnen vermenigvuldigen.

Je zal er snel voor moeten zorgen dat de verschillende groepen een eigen tunnel krijgen, en dat mijnwerkers niet te dicht in de buurt komen van het gevaarlijke lava. Doordat de spanning en het gevaar langzaam wordt opgevoerd kun je Micro Miners bijna niet meer wegleggen. Tijdens het spelen zul je ook beginnen te leren van je fouten, en zal je nieuwe strategiën gaan uitwerken die ervoor moeten zorgen dat je mijnwerkers het avontuur ditmaal wel overleven.

Er zijn ook meer dan genoeg levels, er zijn drie zones, en iedere zone heeft op zijn beurt weer 15 verschillende levels voor de speler om te proberen. Het gaat je ongetwijfeld wel wat tijd kosten, want Micro Miners is zeker niet een gemakkelijke game waar je zo even doorheen loopt. Maar doordat de game zo uniek is zal deze game eigenlijk standaard op elke iPhone of iPad moet zijn geinstalleerd!

[tab name=’Micro Miners voor iPhone/iPad’][app id=’413240207′][/tab]
[tab name=’Screenshots’]

[/tab]