Vodafone klanten over de gehele wereld klagen over problemen bij het gebruikt van de dienst en het zal voornamelijk gaan om gebruikers met prepaid kaarten, in plaats van de gebruikers met een mobiele abonnement. Volgens Viber oprichter Talmon Marco is het blokkeren van de dienst kinderwerk, en weet iedere provider hoe dit te doen.
Marco hoopt dat Vodafone de dienst in de toekomst volledig toegang gaat geven tot het netwerk, want onder de 500.000 nieuwe gebruikers per dag zullen zich ook een hoop Vodafone klanten bevinden. De provider weigerde specifiek te reageren op de claims van Viber, maar zei wel beperkingen in te stellen op het moment dat het netwerk wordt overbelast. De reden dat dit gebeurd zou te maken hebben met het feit dat de nooddiensten altijd beschikbaar moeten blijven.
Viber lijkt zich op dit moment te ontpoppen als de grootste concurrent van Skype, die 250 miljoen actieve gebruikers telt, maar jammer genoeg niet wil vrijgegeven door hoeveel mobiele gebruikers die dienst wordt gebruikt. Skype werd vorig jaar overgenomen door Microsoft, maar doet het qua gebruikersgemak zeker nog niet zo goed als Viber. Met Viber is het bijvoorbeeld ook mogelijk om een telefoongesprek te beantwoorden zelfs wanneer de app niet is opgestart op je smartphone, hierdoor is gebruik een stuk eenvoudiger om met in elkaar in contact te komen en is de kans ook groter dat je onmiddellijk een reactie ontvangt.
Op dit moment is Viber beschikbaar op zeven mobiele besturingssystemen, waaronder Android, Windows Phone en iOS.