De geruchten gingen al enige tijd, maar het is nu toch eindelijk bye bye voor Hi. Voor de huidige Hi klanten zal er niks veranderen en alle huidige abonnementen en voorwaarden zullen gewoon doorlopen tot het einde van het contract. Hi is een dochterbedrijf van KPN en werd 20 jaar geleden opgezet als de provider voor jongeren en studenten.
Alle klanten van Hi worden uiterlijk op 1 juli overgezet naar KPN en op hetzelfde moment zal het merk voorgoed verdwijnen. Daarnaast zal KPN een upgrade cadeau aanbieden aan de klanten van Hi, hoewel het nog onduidelijk wat deze upgrade inhoudt. Later vandaag (dinsdag, 24 maart) ontvangen alle klanten meer informatie over de overgang van Hi naar KPN.
[sc:inpost-tekst ]Het verdwijnen van Hi is volgens KPN veroorzaakt doordat de aangeboden producten steeds meer naar elkaar zijn toe gegroeid en de verschillen tussen de twee steeds kleiner zijn geworden. In de toekomst zegt KPN nog meer rekening te gaan houden met de wensen van zijn klanten, inclusief jongeren.
In de komende periode worden alle 52 Hi-winkels gesloten en dat zal ten koste gaan van enkele werknemers, hoewel KPN voor de meerderheid een nieuwe plek heeft gevonden binnen het bedrijf. De virtuele providers Simyo en Telfort blijven volgens KPN wel bestaan als goedkope providers.
Hoeveel mensen er in de komende periode worden overgezet van Hi naar KPN is niet bekendgemaakt.
[sc:adsense-tekst ]