Enkele consumenten die een iPhone 6S hebben gekocht claimen dat hun berichten en recente telefoongesprekken zijn verdwenen na het het herstellen van een iCloud back-up van hun oude toestel. Op de forums van Apple regent het momenteel klachten over het probleem.
Problemen met iCloud back-ups?
Het is niet geheel duidelijk bij wie de fout ligt, enkele gebruikers claimen dat het gaat om een corrupte iCloud back-up, want op de iPhone 6S toestellen van enkele gebruikers ontbreekt ook data van Safari en de Gezondheid-app. Een andere mogelijke reden is dat de back-up is gemaakt met een iPhone draaiend op iOS 9.0.2 of iOS 9.1, terwijl iOS 9.0 vermoedelijk nog staat geïnstalleerd op de nieuwe iPhone 6S.
Ons advies is dan ook om in ieder geval een back-up te maken met iTunes wanneer je van plan bent om over te stappen naar de iPhone 6S. Daarnaast raden we aan om het nieuwe toestel eerst te updaten naar iOS 9.1, herstel je fabrieksinstellingen na de installatie en herstel daarna pas de iCloud of iTunes back-up van je oude apparaat. Om deze stap uit te voeren is het verstandig om je iPhone 6S te configureren als nieuwe iPhone en dat je tijdelijk de automatisch iCloud back-up uitschakelt.
Apple heeft aan klanten laten weten dat het op de hoogte is van het probleem en dat het werkt aan een oplossing, maar het is nog onduidelijk wanneer dit probleem wordt verholpen.
[sc:iphone6s6spluspreorder ][sc:adsense-tekst ]