De advertenties hebben rechts onderin het woord “SPONSORED” staan maar erg makkelijk is dat niet te zien, omdat er een schaduw aan de tekst lijkt te zijn toegevoegd. Volgens HTC is de lancering van advertenties een pilot en zal de plaatsing en levering van advertenties nog gaan veranderen afhankelijk van hoe effectief te zijn.
[sc:inpost-tekst ]Veel gebruikers zullen vermoedelijk niet blij zijn met de toevoeging van advertenties in hun nieuws overzicht, vooral omdat er ook nog geen mogelijkheid is om het uit te schakelen, en het is in onze ogen toch al vreemd dat een bedrijf advertenties gaat tonen op een product waar veel geld voor is betaald. De kans is groot dat HTC ook liever geen advertenties had toegevoegd aan BlinkFeed, maar de extra omzet die het kan meepakken lijkt op dit moment belangrijker te zijn.
Daarnaast is het goed mogelijk dat HTC plannen heeft om BlinkFeed in de toekomst ook naar andere Android smartphones te brengen, zodat het een standalone dienst wordt om extra inkomsten mee te genereren. Momenteel is BlinkFeed nog niet beschikbaar voor de fabrikanten van andere toestellen, waardoor HTC gebruikers vooralsnog de enige gebruikers zijn die advertenties zien verschijnen in hun nieuwsoverzicht.
[sc:inpost-tekst ]