Vervangende Samsung Galaxy Note 7 exemplaren getroffen door hitteprobleem

Smartphones

De Samsung Galaxy Note 7 werd eind augustus gelanceerd in bepaalde landen, echter verschenen er enkele dagen later de eerste meldingen van exemplaren die vlam hadden gevat. Wat volgde was een wereldwijde terugroepactie om de 2,5 miljoen verkochte Galaxy Note 7 exemplaren te vervangen. Het vervangingsprogramma is inmiddels in volle gang; volgens Samsung zijn meer dan 60% van alle verkochte toestellen in de Verenigde Staten en Zuid-Korea inmiddels vervangen.

Nieuwe problemen voor Samsung?

Daarnaast maakte Samsung onlangs bekend dat Nederlandse klanten met een Galaxy Note 7 pre-order het toestel vanaf 10 oktober mogen verwachten, terwijl de algemene verkoop op 28 oktober van start zal gaan. Voor Samsung heeft het vervangingsprogramma gezorgd voor een aanzienlijk financieel verlies, met een geschatte schade van meer dan 1 miljard euro. Het goede nieuws is dat ongeveer 90% van alle Galaxy Note 7-gebruikers heeft besloten om te wachten op een vervangend model, een teken dat mensen blijven vertrouwen op het merk.

Maar een melding over een defecte Galaxy Note 7 in China lijkt voor nieuwe problemen te zorgen. Enkele dagen geleden bracht een Chinese Galaxy Note 7-gebruiker naar buiten dat zijn toestel in de brand vloog tijdens het opladen, minder dan 24 uur nadat hij zijn vervangende model had ontvangen. Samsung heeft inmiddels aangegeven dat het gestart is met een onderzoek naar vervangende Galaxy Note 7 exemplaren die problemen hebben met oververhitting.

Verschillende bezitters van de Galaxy Note 7 klaagden dat hun toestel te warm werd om te gebruiken tijdens telefoongesprekken en Samsung heeft inmiddels aangegeven dat het dergelijke exemplaren gaat vervangen. De telefoonmaker geeft toe dat het enkele meldingen heeft ontvangen, maar zegt dat er van een veiligheidsrisico geen sprake is en dat alle smartphones temperatuurschommelingen geven tijdens het uitvoeren van verschillende taken.

Het Zuid-Koreaanse bedrijf blijft dergelijke problemen onderzoeken en zal deze zaken oplossen via de klantenservice. Vooralsnog is het te vroeg om te stellen dat de vervangende Note 7 exemplaren eveneens een probleem hebben, maar het is zeker niet het nieuws waar Samsung op zit te wachten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*