Waarom Samsung de Galaxy Note 5 eerder lanceert

Smartphones

samsung-galaxy-note-5Samsung hoopt met de vervroegde lancering van de Galaxy Note 5 een voorsprong op Apple te pakken. Maar is het voldoende om het bedrijf uit Cupertino af te stoppen?

Aankomende onderdag zal het tweede Samsung Unpacked evenement van start gaan, waar het bedrijf de nieuwe Galaxy Note 5 en Galaxy S6 Edge+ aan de wereld gaat onthullen. De Note 5 is dit jaar voorzien van een metalen frame met een voor- en achterkant van glas, terwijl het scherm nog steeds 5,7-inch groot zal zijn.

Het bedrijf kondigde in de afgelopen jaren altijd zijn nieuwe Galaxy Note phablets aan tijdens de IFA beurs in Berlijn, die dit jaar begin september van start gaat. Dit jaar heeft Samsung ervoor gekozen om het evenement enkele weken naar voren te halen, want op donderdag 13 augustus wordt dit jaar de Note 5 verwacht, vermoedelijk om een voorsprong te pakken op Apple. Volgens de laatste geruchten worden de nieuwe iPhones namelijk op 9 september aangekondigd.

[sc:adsense-tekst ]

De iPhone 6 Plus en iPhone 6S Plus hebben de druk op Samsung flink opgeschroefd en dat is zeker iets wat we dit jaar terugzien in de vervroegde release van de Note 5. Volgens analist Jan Dawson van Jackdaw Research wil Samsung iedereen die op het punt staat om te upgraden, overtuigen om direct voor de nieuwe Galaxy Note te gaan.

In onze ogen toont het ook aan dat Samsung niet langer de koning is van smartphones met een groot scherm, en het heeft in korte tijd te maken gekregen met flinke concurrenten in een markt die in vergelijking met de 5” tot 5.2” modellen altijd relatief klein is geweest. Consumenten lijken niet langer van plan te zijn om de hoofdprijs te betalen voor de producten van Samsung, terwijl er veel vergelijkbare en goedkopere Android apparaten beschikbaar zijn. Combineer dit met de teruglopende verkoop van high-end smartphones en het is duidelijk dat Samsung een groot probleem heeft.

Het Koreaanse bedrijf presenteerde in de afgelopen zeven kwartalen een teruglopende omzet en winst, en het verlaagde begin augustus al de prijzen van de Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge, terwijl beide toestellen nog maar drie maand geleden zijn uitgebracht.

Apple lijkt echter het grootste probleem te zijn voor Samsung, want het bedrijf ontnam Samsung één groot voordeel: het grotere scherm. Voor Apple was de stap naar het grotere scherm een schot in de roos. In het laatste kwartaal verkocht het maar liefst 47,5 miljoen iPhones, een stijging van maar liefst 35% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

[sc:adsense-tekst ]

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.Vereiste velden zijn gemarkeerd *

U mag deze HTML tags and attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*