Apple Watch in VS meer dan 3 miljoen keer verkocht

Apple Watch vanaf april leverbaar.De Apple Watch is volgens onderzoeksbureau Slice Intelligence in de Verenigde Staten meer dan 3 miljoen keer verkocht voor een gemiddelde verkoopprijs van $505. Het instapmodel, de Apple Watch Sport, is het populairste model en is sinds 10 april 1,95 miljoen keer verkocht voor een gemiddelde prijs van $381, terwijl de stalen Apple Watch 1,09 miljoen keer is verkocht voor een gemiddelde prijs van $659.

Apple heeft volgens de cijfers 1,875 stuks verkocht van de Apple Watch Edition voor een gemiddelde verkoopprijs van $13.700. Het 18-karaats gouden Apple Watch horloge is al te zien om de polsen van celebrities als Beyonce, Drake, Kanye West, Kate Perry en Pharrell Williams. Daarbij moet wel worden opgemerkt de overige landen niet zijn meegenomen in de verkoopcijfers.

[sc:adsense-tekst ]

Vorige week publiceerde Slice Intelligence al een rapport waaruit bleek dat de vraag naar de Apple Watch sterk is afgenomen in de afgelopen maand. In mei zou Apple gemiddeld 20.000 modellen per dag hebben verkocht, terwijl dit aantal in juni op een gegeven moment al onder de grens van 10.000 zakte. Volgens Slice heeft Apple ongeveer 1 miljoen pre-order ontvangen voor de Apple Watch ten tijde van de lancering en verkocht het 30.000 Apple Watch modellen per dag in eind mei en bereikte het een totaal van 2,8 miljoen in het midden van juni.

Doordat Apple geen officiële verkoopcijfers heeft gepubliceerd betreffende de Apple Watch en dat de wearable bij de presentatie van de kwartaalcijfers in de categorie ‘Andere Producten’ zal vallen, zijn er vraagtekens gezet bij de methodologie achter de data van Slice Intelligence. De dienst volgt namelijk de online kassabonnetjes van 2,5 miljoen consumenten in de Verenigde Staten. Het onderzoeksbureau had in deze groep ongeveer 22.000 consumenten die de Apple Watch hebben aangeschaft.

Slice Intelligence zegt er zeker van te zijn dat de voorspellingen dichtbij de daadwerkelijke verkoopcijfers liggen van Apple, en ook wordt de data vergeleken met bronnen van derde partijen zoals Amazon en de U.S. Department of Commerce. Slice heeft geen contact gehad met Apple.

[sc:adsense-tekst ]
Dit is een speciaal voor mobiel geoptimaliseerde AMP-pagina, op onze volledig website kun je reageren op dit bericht.